![]() |
Alla tycker vi något. Ibland skriver vi insändare till tidningen, men den tar dom antagligen inte in. Utan oftast sitter vi väl bara vid köksbordet och tycker till. Har man en egen plats på nätet så kan man i varje fall vara säker på att man får sina tyckerier publicerade. Fast man kan ju inte vara säker på att någon läser vad man skrivit! Men det är en helt annan historia. Här kan du i varje fall läsa vad jag har tyckt om saker och ting. Detta är en samling äldre åsikter i oredigerad form - utan hänsyn till om jag fick rätt eller fel.... |


På tal om Sverigedemokraterna så står det tydligen nu klart att SD:s nya ungdomsförbund, sedan gamla SDU uteslutits efter att man inte lytt order från "tupparna i toppen", ska få namnet "Ungsvenskarna SDU" och ska fortsätta använda den s.k. Engelbrektsbågen som symbol. Fast jag tolkar reaktionerna som att Moderaternas MUF inte är så förtjusta. Ungsvenskarna är nämligen vad MUF kallade sig under 30- och 40-talen och Engelbrektsbågen är även stulen därifrån. Men "nya" SDU är inte oroliga: - "Precis som Ungsvenskarna under 30-talet kämpade mot sin tids totalitära krafter, så kämpar vi ungsvenskar inom SDU idag emot vår tids drakar i form av Europeiska superstater, svenskfientlig samhällsordning och mångkulturalism". Jaha!
» Kampen om flest skattesänkningar

» Som man frågar får man svar

» Bedragare del 231
Jag har fått mejl från Ella Svensson som försöker få mig att tro att jag ska få en bärbar dator helt gratis bara jag ställer upp och testar denna "revolutionerande och banbrytande" bärbara dator. Uppenbarligen ska "en vän" ha anmält mig och jag har blivit utvald. Så här skriver Ella:
Hej sven@swl.nu
Din vän har anmält sven@swl.nu som produkttestare och i detta sammanhang har du blivit utvald.
Det handlar om den revolutionerande och banbrytande Asus Zenbook bärbara-dator.
Kom ihåg att efter test perioden får du tillåtelse att behålla datorn, helt gratis!
Hämta din dator här
Jag tvivlar dock på att jag har någon vän som anmält mig till detta lurendrejeri. Och om jag hade någon vän som anmält mig till detta så har jag inte längre någon vän som anmält mig. Möjligen hade jag en vän! Om du har fått mejlet, släng det i papperskorgen! Erbjudanden som låter för bra för att vara sanna, är just detta. Dom är för bra.

Jag ser att det under september var rekordmånga 24.306 personer som sökte asyl i Sverige. Det är nästan hela 2,5 promille av Sveriges befolkning. Med den utvecklingen är ju dessa muslimska terrorister i majoritet i Sverige om sisådär 40 år. Vi måste få ett stopp på denna störtflod av araber som kommer hit bara för att leva på våra bidrag - och som dessutom tar jobben ifrån oss. Mitt förslag är att vi sätter en stoppbom vid gränsen och stoppar allt inflöde av allt från utlänningar till billigt öl.
» Immigrationen lönar sig
Ja, i varje fall för de som kan göra business av det hela. Att Bert Karlssons flyktingboenden är en lönsam affär, för den tidigare motståndaren till invandring, är det väl ingen som har missat. Runt om i landet avslöjas hur mer eller mindre stora bolag skär guld med täljkniv genom att starta upp flyktingboenden, HVB-hem för ensamkommande barn osv. Vi skattebetalare har inte så mycket att säga emot när moralen låsts in i bankfacket medan slantarna trillar in på bankkontot.
» Att slå två flugor i en smäll
Jag ser att Kristdemokraternas Ebba Busch Thor har fått en snilleblixt. Att ungdomar och nyanlända till Sverige ska slippa betala skatt på de första 500.000 kronorna dom tjänar. Finessen med det hela är att då kan ju de s.k. "instegslönerna" sänkas. Ungdomarna och de nya svenskarna kan ju då få ut lika mycket som innan även om lönerna sänks rejält. På det här viset slår man två flugor i en smäll. Arbetsgivarna sparar lönepengar och Kommunerna får in mindre skattepengar för att finansiera skolan, vården och omsorgen. Tänk så praktiskt! För det var väl så du tänkte Ebba?
» Mördande här och där
Stor publicitet fick den senaste skolskjutningen i USA. Upp till 15 personer kan ha skjutits ihjäl när en välbeväpnad terrorist gick och metodiskt sköt ihjäl elever på Umpqua Community College i Roseburg, Oregon, USA. Totalt har 300.000 människor skjutits ihjäl i USA på 10 år! Stor publicitet har också ryska bombningar i Syrien fått med gott om filmbilder på exploderande hus och människor som flyr i panik för att överleva. Lite mindre publicitet får Turkiska bombningar av kurdiska ställningar i Syrien. Likaså blir det inte så mycket publicitet om amerikanska och franska bombningar i Syrien. Och Saudiarabiska bombningar i Jemen får inte heller plats i media. För några dagar sedan så jag dock på något ställe en liten notis som berättade att 150 personer dödats när ett stort bröllop av misstag hade bombats. Visste ni att den Saudiarabiska militärbudgeten är större än den ryska? Från Egypten rapporterades det nästan som kuriosa när en grupp mexikanska turister dödats av egyptisk militär "av misstag" i tron att dom var terrorister. Alla övriga mördande runt om i världen får inte alls någon publicitet. Journalisters urval är alltid lika fascinerande.
» Siffror är kul
Jag läser att den västinfluerade stiftelsen Demokratitjni initsiativi i Ukraina gjort en opinionsundersökning om ukrainarnas syn på olika saker. Och den visar att nästan varannan ukrainare (49%) tycker att det är Ryssland som bär huvudansvaret för konflikten. Det ska påpekas att de som bor på Krim eller i "ryskkontrollerade" områden i Donbas inte deltog. Bland de ukrainare som bodde i de av Ukraina dominerade delarna av Donbas så var det nästan var fjärde (24%) som lade huvudansvaret på Ryssland. Uppenbarligen är det färre ukrainare som lägger hela skulden på Ryssland än bland journalister och politiker i Västeuropa. Undersökningen visade också att stödet för ett EU-närmande hade sjunkit från 80% till 59%. Då är stödet för NATO större, 64%. Fast bland de som bor i de ukrainskdominerade områden i Donbas säger en klar majoritet Nej till Nato. Spännande siffror!


Helsingborgs Dagblad berättar i dag om Sverigedemokraten Lars Nilsson i Helsingborg som förutom att vara nämndeman för Sverigedemokraterna (och tidigare också kommunfullmäktigeledamot) var medlem i en nazistisk Facebook-grupp. - "Jag är nog jädrigt dum i skallen" är hans förklaring. Han har nog missat det där med "nolltolerans" mot nazism och rasism! Men, det är han ju inte ensam om!
En annan Sverigedemokratisk politiker är Christian Olsson som sitter i kommunfullmäktige för Sverigedemokraterna i Klippan. Han har nog också missat den där Sverigedemokratiska "nolltoleransen". Jag börjar dessutom tvivla på att Sverigedemokrater ska vara aktiva på Facebook eftersom dom har en så stor benägenhet att trampa i klaveret där. I Ljungbyhed (som ligger i Klippans kommun) håller Migrationsverket i dagarna på att öppna en stor anläggning som ska ta emot dryga 1.000 asylsökande. Det blev följande kommentar på Facebook från Christian Olsson: - "På safari i Ljungbyhed med XX men vi såg inga nytillkomna djur, dom verkar vara skygga". För en månad sedan var han lite mer rättfram: - "Folk borde demonstrera i Malmö mot alla nya isis medlemmar som dyker upp i dagarna men istället välkomnar folket dessa mördare, pedofiler och våldtäkten". Fast han är feg och vågar inte stå för det hela utan raderar det från Facebook så fort media vill ha en förklaring.
Ska vi se om vi har ett par nya avhopp på gång?


Men, det är inte bara i USA som amerikaner mördar. Precis som t.ex. Ryssland, Turkiet och Saudiarabien så tar man sig friheten att släppa mördande bomber över folk i andra länder. Senast uppmärksammat när amerikanska bomber i dagarna föll över ett sjukhus som Läkare utan gränser drev i Afghanistan. Det är skamligt hur de militära stormakterna anser sig ha rätt att fritt mörda i andra länder. USA är värst på vår planet inom det här området. Men man är inte ensamma. Det är obegripligt!
» I helvete heller
På Aftonbladets Sportbladets framsida skriver i dag sportjournalisten Robert Laul: - "I dag är vi alla gnagare"! I helvete heller! Möjligen håller de flesta på Norrköping eller Göteborg. Men AIK? I helvete heller! Ni kan sitta där uppe i Fjollträsk och hålla på era ligister, men vi i resten av Sverige tycker annorlunda. Och vi är många gånger flera. Men det kanske inte Robert Laul vet om, att de flesta svenskarna bor inte i Stockholm. Jag trodde faktiskt att Aftonbladet med sin Sportbladet var en rikstidning och inte en Stockholmsblaska.


Jag kan framför mig se de nya annonserna i tidningarna och på kontaktsajter:
- "Välbärgad man i medelåldern med fördelaktigt yttre boende i stor villa i Djursholm söker ung, trevlig kvinna för sambeskattning. Gratis boende med viss ersättning erbjuds mot vissa tjänster. Kontakta Miljonär Kalle snarast."
Vad tror ni? Kan det vara en ny affärsidé att para ihop välbärgade män med höga inkomster med villiga kvinnor i desperat behov av boende för sambeskattning mot gentjänster?
» Bedragare del 232

Hej SVEN!
Internet Tävlingar är tävlingsarrangören för dig som älskar att tävla och vill vinna riktiga priser! Vi organiserar de bästa tävlingarna på nätet med fina priser från Apple.
Nu har du också chansen att bli en av våra lyckliga vinnare genom att delta i tävlingen som tar inte mer än 3 minuter.
Vinnaren får nya MacBook Air, iPhone 6 eller iPad Air 2.
Lycka till!
Men, som vanligt är det nog så att om det låter ofattbart förmånligt, så är det inte alls förmånligt. Låter det för bra för att vara sant så är det inte heller sant. Skulle du också få mejl från Mia Andersson eller vad hon nu kan kalla sig i nästa mejl så släng skiten i papperskorgen. Syftet är troligtvis att samla ihop e-postadresser för att sedan dränka dessa i ännu mer skitmejl.


» Avskaffa monarkin
Det tas inte så många steg i rätt riktning, men det tas hela tiden steg i varje fall. För första gången har en blocköverskridande motion lämnats in till Riksdagen om att avskaffa den otidsenliga monarkin. - "Demokratisera statsskicket och avskaffa monarkin" skriver Yasmine Larsson (Socialdemokrat), Maria Weimer (Folkpartist), Niclas Malmberg (Miljöpartist) och Mia Sydow Mölleby (Vänsterpartist) i en motion till Riksdagen. Alla dom här blåblodiga immigranterna behöver inte ens bli arbetslösa. Det finns säkert många som är villiga att betala för deras tjänster. Men det är helt orimligt att dom ska ärva en officiell befattning över svenska folket och få sitt lyxliv finansierat av folket. Låt dom sälja sina tjänster till dom som är villiga att köpa dom. Det är ingen risk för Svensk Gamtidnings kungafjäsk heller. Dom kan fortsätta fylla en tidning varje vecka med dravel. Det är dags att fundera över vad vi ska ha istället.
Gå med i Republikanska Föreningen. Detta kostar bara 200 kronor till plusgiro 114 96 91-6.


Allt fler varnar för att vi är på väg in i en bostadskrasch. Vi har en växande bostadsbubbla som vi inte har råd med i längden. Samtidigt som vi har "problem" med en deflation, dvs att priserna sjunker, så stiger bostadspriserna med cirka 10-15% varje år. Alla andra produkter man köper (som ny bil, en bok, en cykel, kläder osv) sjunker i pris så fort man köpt dom nya. "Värdet" rasar så fort vi tagit ut det nyköpta och betalt det. Men detta gäller inte bostäder. Begagnade hus är i princip dyrare än nya hus. Vi räknar helt enkelt med att kunna sälja våra bostäder med vinst. Detta är naturligtvis en utveckling som inte kan pågå i all oändlighet. En dag kommer en krasch, och den kraschen får svåra efterverkningar på hela samhället. Nu senast har Konjunkturinstitutet varnat för att något måste göras. Problemen är att det byggs för lite samtidigt som samhället på olika sätt stöttar spekulationen. Att det amorteringskrav som nu är på väg inte har kommit långt tidigare är skandalöst. Har du inte råd att amortera lånet på den nya bostaden med de låga räntor som gäller just nu blir krisen total den dag räntan stiger. Du skulle helt enkelt inte köpt så dyrt! Hela kalkylen bygger på att man kan sälja bostaden med vinst. Jag läser om 450 nya bostadsrätter som just nu byggs på en plats i Stockholm. Byggbolaget har sagt nej till ungefär 10% av de som velat köpa en bostadsrätt. Inte för att dom inte skulle ha råd, men därför att dom helt enkelt bara haft för avsikt att köpa bostadsrätten för att sedan sälja den med vinst när den är inflyttningsklar.
Men, våra ansvariga politiker är fega! Det som måste göras är t.ex. först och främst att se till att det byggs mer - och då inte bara lyxiga villor och bostadsrätter. Men främst måste det inledas en begränsning av ränteavdragen. I dag står ju alla andra svenskar (arbetslösa, hyresgäster och pensionärer osv) för en del av räntekostnaden som villaägare har. En gång i tiden infördes denna reform för att underlätta för ALLA att skaffa en bostad. I dag hamnar de största summorna i rika moderatghetton. Totalt kostar ränteavdragen de svenska skattebetalarna 20 miljarder på ett år. Detta är med dagens låga räntor. Det kan jämföras med Försvaret som kostar drygt dubbelt, 48 miljarder. Det är dags att på allvar börja begränsa ränteavdragen. Något som får ske successivt med en ny minskning varje år på kanske en 10-15 års period. Och detta ska naturligtvis INTE kompenseras med sänkta kapitalskatter som Svenska Dagbladet tycker. Varför ska man betala mindre skatt på kapitalvinster än arbetsinkomster? Sätt fart Magdalena Andersson!
» Bedragare del 233

Hej min kära!
Vill du ha en bra kväll?
Bara klicka!
Och vem vill inte ha en bra kväll? Fast det är klart, god kväll för mig innebär att jag jobbar i kväll. Det kan ju trots allt för vissa betecknas som en god kväll. Jag tvivlar på att det är den typen av "goda kvällar" som den här mindre seriösa kontaktsajten vill locka med. Det handlar nog inte om att skaffa jobb till arbetslösa utan snarare om att lura pengar av kontaktsökande. Släng skiten!


Vi kan helt enkelt inte gardera oss mot allt. Kanske ska vi kräva hjälm även när man är ute och går? Att bilister och passagerare är fastspända räcker egentligen inte, även bilister och dess passagerare borde ha hjälm på huvudet? Det går helt enkelt inte att gardera sig för allt!
Jag cyklar mycket. Jag tillhör den här minoriteten som inte har någon bil. Alltså är det att gå, cykla eller kollektivtrafiken som gäller. Jag cyklar när jag ska iväg och handla. Jag cyklar till och från jobbet. Jag kan göra rena nöjesturer på cykeln. Om jag använder hjälm? Ja, ibland. Ska jag mitt i sommaren cykla 500 meter för att handla "mjölk och havregryn" så har jag nog oftast en hatt på huvudet. Ska jag mitt i vintern i snö och halka cykla mina 4 km till jobbet så har jag hjälm på huvudet. Det är helt enkelt en avvägning mellan väder, årstid, väglag och sträcka. Det är ingen fara för halka än här i Sydsverige, men jag har numera hjälmen på när jag cyklar till och från jobbet. Men inte för en kortare tur inom samhället. Snälla Catharina låt det vara så! Sakta men säkert kommer hjälmanvändningen att öka. Men, vi kommer inte ifrån att det finns cykelturer där nackdelarna med hjälm överväger framför fördelarna. Vi kan inte lagstifta om allt här i samhället.
» Panik i Kristdemokraterna


I dag är det alltså dags för Kristdemokraterna att för en gångs skull hamna i medias rampljus. Det är inte lätt att vara minst och färglösast och driva frågor som alla andra är totalt ointresserade av. Det finns helt enkelt skäl till varför Kristdemokraterna är minst - och bara blir mindre. Men, nu har man alltså hittat en metod att bli omskrivna i media. All publicitet är god publicitet verkar vara mottot. Jag ser att Ebba Busch Thor lovat att följa rikstingets beslut om Decemberöverenskommelsen. Något annat hade naturligtvis varit otänkbart i ett kristDemokratiskt parti. Men om man betonar att man ska följa beslutet så får det ju ännu mer publicitet! Allra lyckligast över ett nej till DÖ från Kd av de politiska partierna i svenska riksdagen blir nog Sverigedemokraterna som lovar: - "Om KD fäller uppgörelsen så lovar vi att deklarera misstroende mot finansministern nästa vecka." Kanske inte en helt fel tanke trots allt. Vi kan ju hoppas att ett nyval som detta kan resultera i, innebär att väljarna inser att Kristdemokraterna behövs inte. Chansen för att ett nyval resulterar i att Kristdemokraterna åker ur Riksdagen är inte helt obefintlig. Frågan är om allmänna Högeralliansväljare är villiga att återigen stödrösta på Kd för att rädda dom kvar. Eller man inser att Riksdagen mår bättre utan dom?
» En för sen pudel
Att göra en pudel kan vara nyttigt. Tyvärr brukar pudlar komma på tok för sent. Men jag ser att flera företrädare för den Högerfemklöver som styrde Skåne de senaste 8 åren insett att man var helt ute och reste när man omorganiserade den skånska sjukvården. - "Vi borde ha lyssnat bättre på personalen innan vi gjorde stora förändringar inom sjukvården" säger nu moderaten respektive folkpartisten Carl Johan Sonesson och Gilbert Tribo. Kolossorganisationen som skapades har främst skapat bekymmer. Synd att insikten kom för sent. För övrigt har Skåne ungefär samma problem som hela riket. Vi skulle kanske behövt en Decemberöverenskommelse här också? Just nu har den styrande Rödgröna minoritetens budget fällts av en majoritet bestående av Högeralliansen + Sverigedemokraterna, som sade nej till den 30-öres skattehöjning som de Rödgröna anser behövs för att få ordning på den skånska sjukvården. Pengarna var öronmärkta för att beta av långa sjukvårdsköer och förbättra kapaciteten på de mindre sjukhusen. Så kan det gå när man fjäskar för Sverigedemokrater.
» En inblick bakom kulisserna
I Dagens Industri läser jag en artikel om skandalen med avlyssning av Industrivärdens styrelserum. Efter några månaders misstankar i början av året avslöjades det i mars i år att styrelserummet på Industrivärden hade varit avlyssnad med hjälp av en s.k. GSM-bugg. Man hade helt enkelt hittat avlyssningsutrustning placerat under ett element bestående av en GSM-bugg som kunde ringas upp och avlyssnas vid behov. Det verkar stå klart att det hela handlat om maktkampen inom företaget. När dom fina gubbarna med pengar slåss om makten och pengarna är uppenbarligen alla medel tillåtna. Ska vi gissa att många styrelserum runt om i landet efter avslöjandet gicks igenom av experter på jakt efter mer avlyssningsutrustning. En intressant fråga är om man avslöjat vad som hittats eller om man hållit tyst?
» En falsk bild?
Vi har väl alla av media fått intrycket att Ungerns premiärminister Viktor Orban inte vill ha några invandrare i landet. Ungerns motstånd mot strömmen av flyktingar från främst Syrien har väl ingen missat. Men det är tydligen en falskt bild. I en artikel i Fria Tidningen läser jag om vad som kallas Residency bond program. Något som pågått sedan 2013. I korthet går det ut på att den som köper en femårig ungersk statsobligation för 300.000 Euro får "livstids uppehållstillstånd" i Ungern. Man behöver inte ens bo där, bara man har en adress (t.ex. en postbox) så får man detta uppehållstillstånd. Och det fina i kråksången är att det automatiskt ger rätt till att vistas inom övriga EU. Ett system som är ganska populärt bland rejält förmögna kineser, saudiarabier, ryssar osv som kommer in i Europa. Liknande program finns också i t.ex. baltiska stater, som rika ryssar ser som en väg in i Europa. Bara dom har slantar att betala med alltså! Flyktingar som flyr för sina liv är inte välkomna däremot. Vad gör man inte för slantar?
» Vi är bäst
Egentligen är jag inte speciellt sportintresserad. Men det finns tillfällen när även Intresseklass 0,4 spetsar öronen och med glädje mottager uppgifter om idrottsresultat. På SVT:s regionala TV-nyheter i går på kvällen hörde jag precis när jag kommit hem från jobbet att Skåne ensamma är bättre än hela övriga Sverige i fotboll. Det visar sig nämligen att i samband med det svenska fotbollslandslagets uppladdning i dagarna så spelades en informell match mellan Skåne - Resten av Sverige. Gissa vilka som vann? Skåne rules!


Det kan noteras att hela Kristdemokraterna inte var eniga. Förra partiordföranden Göran Hägglund är t.ex. mycket kritisk till beslutet. Ett beslut som hans efterträdare Ebba Busch Thor inte argumenterade speciellt starkt emot. Om detta berodde på om hon i själva verket själv också ville bryta överenskommelsen eller om det helt enkelt handlar om ren inkompetens vet jag inte. Båda förklaringarna är ju lika troliga!
Att se t.ex. ungdomsförbundets Sara Skyttedal skåla i champagne över att Sverigedemokraterna får ökat inflytande över svensk politik säger en hel del.
Lärdom? Skriv aldrig avtal med Borgerliga högerpolitiker!

Ibland blir man mörkrädd! Läs den här texten, som har skrivits av en dansk politiker som heter Marie Krarup, och som sitter i det danska Folketinget för Dansk Folkeparti. Dansk Folkeparti är Sverigedemokraternas kompisar i Danmark. Uppenbart är att hon helt har missförstått det där med "din nästa" i Bibeln. I denna SD-kompis värld är alltså inte t.ex. syriska flyktingar hennes medmänniskor. Det är alltså den här människosynen som i Danmark släppts in i regeringen av Kristdemokraternas kompisar i Danmark. Se Danmark och sedan DÖ skulle man kunna uttrycka det som.
» Bedragare del 244
Jag har fått mejl från John Martins på Barclays Bank i Nottinghamshire. Ja, i varje fall påstår han att han heter John Martins och jobbar på Barclays Bank. Han vill tydligen ha hjälp av mig med att fiffla lite med slantar. Så här skriver han på den komiska Google-svenska som maskinöversatta texter blir:
Barclays Bank PLC
28 High Street
Nottinghamshire
Storbritannien
NG1 2bd
Kära vän,
Mitt namn är John k. Martins och jag chefstjänsteman Barclays bank nottingham, Storbritannien.
Jag upptäckte en summa på £16,5 miljoner (sexton miljoner fem hundra tusen pund Sterling) i ett konto att tillhör en av våra utländska kunder sent företag Mogul Mr Moises Saba Masri miljardär, en jude från Mexiko som var ett offer för en helikopter krasch början av 2010, döda honom och familjemedlemmar. Saba var 46 år. Också var i helikoptern vid tiden för kraschen hans hustru, deras son Avraham (Albert) och hans sonhustru. Piloten var också död.
Jag söker ditt medgivande att presentera dig som de närmast anhöriga / Will Beneficiary att avliden så att intäkterna från detta konto värderas på £16,5 miljoner pund kan betalas till dig. Allt jag behöver nu är din ärliga samarbete, sekretess och förtroende för att vi ser denna transaktion igenom. Jag garanterar dig att det kommer att genomföras under en legitim ordning som skyddar dig från någon bryter mot lagen.
Jag träffade Mr saba moises i venezuela 2008 och han skapade kontot i min bank och informerade mig om att han ville investera i fastigheter i Storbritannien.
Jag behöver att överföra pengarna från min bank till din bank så att vi skall båda delar dessa pengar och jag behöver överföringen göras snarast.
Snälla, ge mig följande, som vi har 7 dagar för att köra det genom. Detta är mycket brådskande PLEASE. - svara via denna e-postadress;
1. fullständigt namn:
2. ditt direkta mobilnummer:
3. din kontaktadress:
John k.Martins
I sedvanlig ordning gäller att om ett erbjudande låter allt för bra, så är det också just detta - allt för bra. I sedvanlig ordning så gäller principen att slänga skiten i papperskorgen. Den här varianten av "Nigeria-brev" får väl kallas VEN-04.


» Veckans varning

Det är helt enkelt så att kärnkraften har spelat ut sin roll. Verkligheten är att den är för dyr, för osäker och för riskabel. Lägg till det att man fortfarande inte löst hur man ska göra med avfallet. Ett avfall som är livsfarligt i 100.000 år. Att gräva ner det är INTE en lösning. Varningsskylten som berättar att "här har det grävts ner radioaktivt atomavfall" är ju förintad långt innan avfallet är ofarligt. Jag vill inte tänka vad den eventuella civilisation som finns kvar på jorden om 5.000 år kommer att tänka om oss när dom hittar avfallet vid utgrävningar efter döda civilisationer.
» Bedragare del 245
Jag vet inte i vilken utsträckning jag ska bli förolämpad när dom skriver mitt namn med gemena bokstäver. Dom här "beslissinggedeeld.eu" tror jag gör bäst i att sluta skicka sin skit till mig. Hur som helst skriver dom så här på en blandning av svenska och danska:

Kom du ihåg att spela på LOTTO? Idag har du möjlighet att bli LOTTO-miljonär.
Spela LOTTO i 2 veckor för endast 2,00 kr!
Klik her for at gøre brug af din LOTTO-bonus med det samme:
Din vinst betalas ut direkt på ditt konto!
Lös in din LOTTO-bonus här!»
Jag spelar överhuvudtaget inte på Lotto. Jag skulle inte komma på den tanken. Finns det verkligen människor som går på den här typen av blufferier? Släng skiten!



I lördags kunde jag ju notera att den förra partiledaren Göran Hägglund inte var så förtjust i den nya högervridning som Kristdemokraternas nya ordförande Ebba Busch Thor styr in partiet på. Hon har ju bland annat deklarerat att Kristdemokraterna skall vara det mest högerinriktade partiet inom det Borgerliga högerblocket. Göran Hägglund gjorde i varje fall försök att hålla Kristdemokraterna i mitten. Men, han är inte ensam om att reagera på partiets högerstyrning. I ett debattinlägg i Svenska Dagbladet förklarar nu partiets affischnamn Peter Althin att: - "KD är inte längre mitt parti"! Advokaten Peter Althin som gick med i Kristdemokraterna för 20 år sedan och som representerat partiet i Riksdagen under 6 år, 2002-2007, har nu bestämt sig för att lämna partiet. - "Jag hör inte hemma i det högerparti som den nya partiledaren har ambitionen att forma partiet till"! Det ska bli spännande att se om Ebba Busch Thors fjäsk för Sverigedemokrater och mer högerinriktade Moderater ska locka till sig fler sådana supportrar än mer mittenbetonade väljare som tar avstånd från högervridningen. Kan man hoppas att ett högervridet Kd lett av en intetsägande Ebba Busch Thor har gjort sitt i den svenska politiken?
» Stäng av mobilen



Den ryska tillverkaren, Almaz-Antey, av den aktuella robottypen var mycket snabba med att påpeka att tillverkningen av den aktuella robottypen slutade 1999. Ryssland har deklarerat att de ryskvänliga rebellerna i östra Ukraina har inte tillgång till den aktuella roboten. Än så länge har det inte kommit något beskyllning om att Ukraina köpte in den aktuella typen från Ryssland på den tiden man var goda vänner. I korthet kan man säga att krig inte löser problem - det bara skapar problem, och att utredningen egentligen inte klargjort någonting.
» Girighetens ansikte del 47


Sedan finns det dom som tycker synd om dessa girigbukar och tycker att dom får betala allt för mycket skatt. Mitt förslag är att 90 % av allt över 500.000 i årsinkomst går till skatt. Dom kan inte hinna använda alla dessa pengar utan dom kan komma till bättre användning som löner till lärare i skolan, sjuksköterskor på sjukhuset, till förskollärare i förskolan eller varför inte städerskan på sjukhemmet. Sedan tycker jag verkligen synd om den familj som dessa girigbukar har. Om dom gör skäl för dessa fantasilöner och dessutom hinner med att göra skäl för alla extrauppdragen så kan dom ju aldrig hinna träffa familjen. Fast dom har kanske ingen familj och kompenserar detta med att jobba ihjäl sig. För det måste dom ju göra om dom ska vara värda dessa fantasisummor.
Beskatta girigbukarna rejält!



De som läser det här blir nog inte förvånade när jag berättar att klyftorna ökar i vår värld. De som har får ännu mer. Finanskoncernen Credit Suisse släpper regelbundet en rapport över hur det ser ut med förmögenheterna på vår planet. Årets rapport med namnet Global Wealth in 2015: Underlying Trends Remain Positive visar på både positiva utvecklingar och motsatsen. Rapporten visar bland annat att klyftorna i vår värld ökar. I dag äger 1% av världens befolkning hälften av alla tillgångar. Samtidigt som 10% av världens befolkning nu äger 87,7% av den totala förmögenheten på planeten.
Vi kan av rapporten också utläsa att svensken kommer på sjätte plats i världen när det gäller förmögenhet. Efter Schweiz (4 miljoner kronor/innevånare) följer Nya Zeeland, Australien, USA, Norge och på sjätte plats alltså Sverige där vi i genomsnitt äger 2,53 miljoner kronor/innevånare. Det ska påpekas att i det beloppet ingår inte bara vad som ligger på bankkontot utan också t.ex. fastigheter och pensionssparande. Det kan till det läggas att hälften av vår jords innevånare har en förmögenhet som ligger på under 26.078 kronor. Antalet direkt fattiga minskar, men klyftorna ökar eftersom de riktigt rika visar en girighet som är direkt exceptionell och ständigt sätter nya rekord.
Fast det finns de som egentligen tycker att klyftorna ska öka. I går berättade jag ju lite om hur en del näringslivshöjdare plockar ut fantasisummor i löner och ersättningar. Det handlar inte om att dom "behöver" pengarna eller ens kan använda pengarna. Det handlar uteslutande om att ha högst siffror och flest nollor i lönekuvertet. Framgång räknas i slantar, inte i vad man uppnår och vad man presterar. Inte vad man lämnar efter sig. Det handlar om att i ren girighet suga ut så många miljoner som möjligt. Av denna anledning är det därför spännande att läsa när Näringslivets egna megafoner ska kommentera den här typen av frågor. Huvudledaren i Dagens Industri har därför fått rubriken "Höj styrelsearvodet när kraven ökar". Det handlar alltså om gårdagens Ingrid Bonde och hennes många miljoner från olika håll. DI:s Lotta Engzell-Larsson verkar dock inte tycka att Ingrid Bonde (och hennes kollegor) plockar ut för mycket slantar. Snarare verkar hon tycka att dom borde tjäna ännu mer!


» Vi lever i olika världar

Vad ska du göra nu?
– Jag ska göra roliga saker och ägna mer tid år mina barnbarn.
Ska du lämna mediebranschen helt?
– Ja, jag har jobbat färdigt. Jag har fyllt 60 år.
Där var det inte tal om att vi måste jobba längre..... Som sagt, vi lever i olika världar.
» Bedragare del 246
Ibland får man erbjudanden som man verkligen inte kan motstå. Det här erbjudandet från några som kallar sig "super-treasures.biz" är verkligen ett sådant erbjudande. Skulle DU motstå ett erbjudande om att köpa en helt ny laptop för bara 49 kronor? Så här skriver dom:
Få en läcker och ultra smal bärbar dator endast 49:-

Saknar du en ny bärbar dator eller känner du en som gör det?
Nu kan du få en sprillans ny, ultra smal och läcker bärbar mycket billigt.
Du kan få denna bärbara för inget mindre än 49:-!
Billigare blir det bara inte.
Den är ultra smal och har allt det man i 2015 ska använda i en bärbar.
- Klicka här för att få din bärbara -
Fast, som jag sagt några gånger tidigare. Om ett erbjudande låter för bra för att vara sant - då är det garanterat också FÖR bra! Om man nu överhuvudtaget får någonting vid en affär så tror jag att det handlar om att det tillkommer 500 kronor för emballage, 500 kronor för porto, 500 kronor för fakturering samt 1000 kronor i ren administrationsavgift. Och det du får finns det nog också en hake med. "Läcker" och "Ultra smal" låter både spännande och det får varningsklockor att ringa. Ett besök på hemsidans startsida talar om "Insane deals"! Men, man kan inte klicka vidare... Släng skiten i papperskorgen!





I Dagens Nyheter har jag i dag den stora äran att få läsa en spännande intervju med Sverigedumokraternas partiledare Jimmie Åkesson. Han har naturligtvis, i sedvanlig ordning, inte mycket annat att säga än att alla problem i samhället beror på flyktingar, och om vi bara inför ett totalstopp för dessa att komma in så kommer alla problem att lösas. Sedan ska jag erkänna att intervjun även innehåller lite "tycka synd om" när det gäller Jimmies sjukskrivning. Jag vill därför poängtera att jag på intet sätt vill förminska det som kallas att "gå in i väggen". Vi har i vårt samhälle mycket lätt för att förminska sjukdomar som vi inte kan se rent fysiskt. - "Det är inte så allvarligt" är ofta en kommentar. Det är bara att ta sig i kragen! Men så lätt är det inte. Det är mycket svåra problem, som tar tid att lösa. Av intervjun framgår ingenting av hur stor del av sjukskrivningen som berodde på spelmissbruk, hur stor del som berodde på för högt alkoholintag och hur mycket som var just överbelastning och för höga krav. Eller kanske hur mycket allt hängde ihop. Jimmie Åkesson ska ha respekt för att han vågat erkänna problemen, och hans tillfrisknande gick förvånansvärt fort. Det kan ta mycket längre tid.
Men, det var inte stackars Jimmie jag skulle tycka till om. Det handlar om Sverigedumokraternas lösning på alla problem. Sätt stopp för invandringen! Sverige ska införa totalstopp för asylinvandring. Människor som behöver skydd ska alla få detta i det närmaste landet där det går. Enligt Jimmie ska vi fortsätta att fylla på flyktinglägren i Turkiet och Libanon. Skulle flyktingarna vara så dumma att dom inte vill leva i ett överfullt flyktingläger utan istället vill börja om på ny kula någon annanstans så gäller principen om första land. Punkt, slut! Ska Sverige, bevare oss väl, tvingas ta emot asylflyktingar så blir det aktuellt endast om dom kommer från våra grannländer. - "Om det blir ett krig i Baltikum så skulle vi ju vara det. Eller i Norge eller i Danmark. Man har ju med automatik ett större ansvar för sitt närområde" är hans kommentar. Jag gissar därför att Jimmie Åkesson, den dag det står 400.000 flyktingar från Baltikum på våra stränder, kommer att ställa sig vid gränserna mot Danmark och Norge för att stoppa dom från att resa vidare till något annat land. Principen om Första asylland gäller ju, punkt slut. Några flyktingar kan vi just nu inte ta emot i varje fall. Det är fullt säger han!

Sverigedemokraterna är en rasistiskt och främlingsfientligt politisk samling med rötter i nazism och fascism. Vidriga rötter som fortfarande finns kvar i partiet och som fortfarande präglar stora delar av partiets politik. Det är dessutom ett toppstyrt och odemokratiskt politiskt parti som det är en skam att en så stor del av svenska folket säger sig sympatisera med.
» Den kriminella rasismen från höger

I Ljungby hade man för avsikt att utnyttja den stängda skolan i Kånna som flyktingboende. I torsdags hölls ett informationsmöte på plats om planerna. I natt har någon/några tänt eld på skolan! Antagligen kriminella IS-flyktingar som inte vill ha någonstans att bo? Möjligen några lokala nynassar som vill visa sig tuffa!
I Tyskland höll den kvinnliga politikern Henriette Reker valmöte. Hon kandiderade till borgmästare i Köln inför valet i morgon. Henriette kandiderade som oberoende, men har tidigare bland annat varit medlem i De Gröna. Men i valet hade hon stöd från bland annat både CDU och de Gröna. Nu är valet inställt sedan en knivbeväpnad man attackerat hennes och flera andra. Sammanlagt fem personer knivhöggs, varav Henriette Reker mycket allvarligt. Dådet var uppenbart rasistiskt betingat. Henriette Reker har tidigare haft ansvar för flyktingmottagande.
Kriminella och våldsamma människor finns inom alla grupper. Men våldet från den främlingsfientliga högern är kraftigt överrepresenterat.
» Var det så det var tänkt?
Attefallshusen, som har fått sitt namn efter den förra Kristdemokratiska Bostadsministern Stefan Attefall, innebär att det är fritt fram att bygga upp till 25 kvadratmeter stora hus på tomten utan bygglov. I motsats till tidigare Friggeboden som var på max 10 kvadratmeter. Men reformen har, till Kristdemokraternas sorg, inte blivit samma succé som de gamla Friggebodarna. Men nu såg jag på SVT:s Rapport att det i varje fall har blivit en liten succé inom ett litet område. I Stockholm har det byggts små bostadsrätter som sålts för upp till över 1 miljon. Som alltså uppenbarligen kan smällas upp utan bygglov och sedan säljas för fantasibelopp. Kanske inte riktigt så det var tänkt - hoppas jag?
» Bedragare del 247
Jag möttes på morgonen av flera mejl från Telia som upplyste mig om att det tydligen hade blivit något fel på deras "kontofaktureringsinformationsposter". Och det är ju vänligt att dom tar sig besväret att upplysa mig om detta. Att Telia är ett multinationellt företag (i motsats till gamla hederliga Televerket) ser vi i det faktum att svenskan i mejlet verkar lite bristfällig. Antagligen är det så att Telia utlokaliserat faktureringen till något låglöneland där personalen genomgått en intensivkurs på 2 veckor i svenska. Hur som helst skriver Telia så här:
Telia Uppdatera ditt kreditkort
klient@Telia.se
Bäste kund,
Det har kommit till vår kännedom att dina kontofaktureringsinformationsposter kommer inaktuell.
Detta kräver att du uppdaterar din betalningsinformation är bristande efterlevnad för att uppdatera dina poster i kontoavslutning.
Klicka på referens länken nedan och skriv in dina inloggningsuppgifter på nästa sida för att bekräfta dina faktureringsposter
...
Logga in
Copyright © 2015 Pay - PaI, Inc. Alla reserver rättigheter.



» SD-svansen slår till

» Bedragare del 248
Antingen har jag själv gjort något som jag inte ens vet om att jag gjort eller också har min autistiske son Kimmy hittat på något med sin iPad som jag inte har haft full koll på. Eller också är det så att det handlar om ett nytt försök att lura mig på kontouppgifter. För det här mejlet trillade in i min mejllåda i går. Apple skriver så här:
Purchase Confirmation
Apple transaction@itunes.com

Item Category Type Unit Price
Candy Crush Saga
Write a Review Report a Problem Game Software 31.99 GBP
Fruits Ninja
Write a Review Report a Problem Game Software 34.99 GBP
Order Total: 66.98 GBP
If you initiated this download, you can disregard this email.
It was only sent to alert you in case you did not initiate the download yourself.
If you did not initiate this download, we recommend that you click on the link below to cancel this transaction and change yo ur password.
http://support.apple.com/gb/ID88XZ416T/Cancel=?
Tips for protecting the security of your account for further assistance. How to resume Payment Cancellation Form iTunes Store downloads
Please retain for your records
Please See Below For Terms And Conditions Pertaining To This Order.
iTunes S. r.l.
You can find the iTunes Store Terms of Sale and Sales Policies by launching your iTunes application and clicking on Terms of Sale or Sales Policies
Answers to frequently asked questions regarding the iTunes Store can be found
Apple ID Summary Purchase History
Apple respects your privacy
Information regarding your personal information can be viewed at https://www.apple.com/uk/privacy/
Jag har efter modigt funderande sedan i går kommit fram till att även om min Alzheimer och Demens är långt framskriden så har jag inte gjort detta. Jag vill inte heller beskylla min älskade son för saker som jag tvivlar på att han gjort. Återstår då att det hela rör sig om ännu ett försök att bluffa mig. Kanske ska jag berätta att alla länkar leder till www.atelier-bandomir.de, vilket övertygar mig ännu mer. Det finns liksom ingen mening med att Apple ska dirigera sin support via en sådan adress. Alltså, släng skiten i papperskorgen om du får den.





Igår gladdes ju den f.d. moderata riksdagskvinnan Anne-Marie Pålsson i SDS/HD åt Gammelmoderaternas maktövertagande och den nya anpassningen till Sverigedemokraternas främlingsfientliga politik. Men uppenbart är att tidningarnas ledarredaktioner oroas lite av reaktionerna på helomvändningen. Helsingborgs Dagblad och Sydsvenskan huvudledare i dag har rubriken: - "Kinberg Batra behöver sätta ner foten och säga vilket parti hon vill leda" och innehåller ett citat från Fredrik Reinfeldt: - "Ett bra parti utvecklas med sin tid" och svarar själva med en ny fråga: - "Men är det detta M nu gör, utvecklas med sin tid?" Och det är ju onekligen en klok fråga!
» Tänk vad man kan bedra sig



Sagt av japanen Naoyuki Yoshino, som är nationalekonom och chef för Asiatiska Utvecklingsbankens Institut, i en intervju för Svenska Dagbladets Insikt. Tänk så sant! Vi som kampanjade och kämpade för ett Nej till Euron i hård kamp mot kapitalet, näringslivet och den etablerade makten gjorde en stor insats. Något som till och med erkänns i dag av en del av gårdagens Euro-förespråkarna.
» Veckans mest korkade uttalande




En dag som i dag känns det egentligen fel att diskutera terrorism. Efter händelserna i Trollhättan känns det mesta ganska futtigt. Senaste budet är att tre dött på Kronans skola i Trollhättan sedan en maskerad ung man beväpnad med knivar attackerat vilt. En av de tre döda är gärningsmannen själv. Om det faktum att mördaren visat klara högerextremistiska åsikter och skolan domineras av invandrare har någon betydelse för händelsen vet vi ännu inte. Det är lika hemskt oberoende av vilket. Men skrämmande är att gå in och läsa på diverse av dessa vidriga rasistiska sajter där dådet hyllas och den skyldiga görs till hjälte. Hur är människor funtade? Sedan kan ju en del vara lite fel ute som Expressens Csaba Bene Perlenberg som lägger skulden på skolan.
Men det är uppenbart att vi just nu är inne i en period av högerextrema och rasistiska terroristdåd i Sverige. Där brandattacker mot mängder av flyktingboenden är det mest uppenbara. Attacker som hyllas och försvaras bland högerextremister och där det direkt uppmanas till att fortsätta med attackerna. Tyvärr hjälper det inte att vi alla, och politiker, är upprörda. Det hat som frodas inom en liten grupp högerextremister och rasister (Den Sverigedemokratiska svansen) har bara en förklaring - sjukdom. Inte en sjukdom som det går att sätta en diagnos på. Utan helt enkelt bara sjuka hjärnor utan möjlig tankeverksamhet.
» Usch så hemskt

» Inte så illa trots allt

Men, det var ekonomi jag skulle skriva om. Förra året hade Sverige ett budgetunderskott på 1,7% medan statsskulden var 44,9% av BNP. Något som kanske inte låter så bra, men det är faktiskt inte så dumt. I medlemsreglerna för EU gäller att budgetunderskottet får vara högst 3% och statsskulden högst 60% av BNP. Sverige klarar alltså båda kraven. Och vi är att av några få av de 28 medlemsländerna som klarar av båda kraven. Hälften av staterna (14 av 28) har för högt budgetunderskott. Värst är Cypern på 8,9%, Spanien på 5,9% och Bulgarien på 5,8%. När det gäller statsskulden är det ännu fler (16 av 28) som inte uppfyller kravet. Grekland på 178,6%, Italien på 132,3% och Portugal på 130,2% ligger sämst till. Sverige är alltså ett av få länder som klarar båda kraven. Vi är riktigt duktiga!
» Bedragare del 249
Jag såg någonstans att man kunde lite se på den typ av Spam man fick hur spammarna klassificerade dig. Fick man en massa tips om lämpliga investeringar och erbjudande om förmånliga kreditkort så räknade dom med att man hade gott om slantar. Däremot om mejllådan översköljdes av erbjudanden om det ena lånet mer förmånligt än det andra - och inte krävdes det några säkerheter heller - då kunde man räkna med att det var just så dom klassade dig. I behov av den typen av lån! Vad tror dom om dig när man får det här mejlet:
hello

How have you been? What is your name? Where are you from?
I am Nara. I live in Seoul. When the last time you were on the site? I want to write you today in chat, but you have already left it. I really like your profile. I think that we have many common interests. I am good at Ping-pong, cooking fish and yoga.
I will be very glad of your answer.
You can find my Skype ID in profile.
Warmly Nara.
Jag tvivlar på att jag vill veta vad dom tror om just mig! Jag får lite undringar varför Nara som bor i Sydkorea skulle ha en e-postadress registrerad i Argentina. En annan sak som gör mig fundersam är att jag faktiskt inte har något Skype-konto. Så tyvärr Nara, min högst kvalificerade gissning är att du är en bluff bland alla andra bluffar. Mejlet går i papperskorgen som de tidigare 248...


Den Sverigedemokratiska svansen är det största hotet mot den svenska demokratin. Sverigedemokraterna har officiellt beklagat händelsen i Trollhättan, men samtidigt fortsätter man att mer eller mindre uppmana till andra terrorattacker. Uppenbarligen anser man inom Sverigedemokraterna inte att tillräckligt många flyktingboenden har brunnit än. På sin hemsida publicerar SD i Lund kartor och adresser till eventuella planerade flyktingboenden. Men det är naturligtvis inte för att dom ska brännas ner...
» En kompromiss


Det socialdemokratiska partiets behandling av Håkan Juholt är en skamfläck i partiets historia. Uppenbart var att stora grupper inom partiets högerflygel var villiga att riskera att offra hela partiet för att göra sig av med Håkan Juholt, som upplevdes som allt för vänster av högerflygeln. Baktalandet, förräderiet och konspirationerna för att bli av med honom är en skam som kommer lämna ett unket minne under lång tid framåt. Håkan Juholt har nu valt att lämna riksdagen vid riksdagsårets slut. Och i en noga utvald medietaktik väljer han att meddela detta genom en intervju i Dagens ETC för att därefter stänga av telefonen. Med stöd istället för förräderi hade Socialdemokratisk politik kunnat bli något under Håkan Juholt. Men det ville inte partihögern! Bilden visar Håkan Juholt på besök i mitt Åstorp samtalande med min mamma.


Sagt av Israels premiärminister Benjamin Netanyahu i samband med ett möte med USA:s utrikesminister John Kerry i Berlin. För några dagar sedan (läs Sven Tycker i onsdags) hävdade samma Benjamin Netanyahu att det inte var Adolf Hitler som bar ansvaret för Förintelsen av judarna i Nazityskland, det var palestinierna! Jo, han hävdade faktiskt det. Adolf Hitler ville egentligen bara utvisa judarna, men Palestinas dåvarande ledare Haj Amin al-Husseini krävde att Tyskland istället skulle utrota judarna. I stort sett alla (inklusive historiker, politiker och tyska ledare och historiker) har protesterat och klart påpekat att Benjamin Netanyahu är ute och cyklar totalt i sitt hat mot palestinierna. Så apropå vem som ljuger så kan kanske det här citatet från Steffen Seiberg, som är talesperson för Tysklands förbundskansler Angela Merkel, vara ett klargörande:
- "Vi vet att ansvaret för detta brott mot mänskligheten är Tysklands, och helt och hållet vårt eget."
Sagt med anledning av Benjamin Netanyahus lögner om palestinierna. När Benjamin Netanyahu säger något - kontrollera fakta först innan ni tror på lögnhalsen.
» Bedragare del 250
Som sagt för någon dag sedan så kan man av vilka Spam-mejl man får utläsa vad spammarna egentligen tror att man är för typ av människa. Gott om pengar - erbjudande om förmånliga bankkort. Ont om pengar - erbjudande om förmånliga lån utan krav på säkerhet. Om man överöses av kontakterbjudande från villiga flickor? Hur som helst skriver Sofia Bahizire så här på sin spännande svenska:
Hej hur mår du idag

Hej min kära vän.
Jag har nöjet att träffa dig, jag vet att detta mail kommer till dig som en överraskning eftersom vi inte har möta eller haft en tidigare korrespondens.
Mitt namn är fru Sofia Bahizire, jag är en enda ung flicka, ärlig, omtänksam och artig. Jag letar efter en mogen man med bra sinne för humor. Jag såg din profil på hemsidan medan du surfar och beslutade att kontakta dig. Jag kommer att gilla att vi ska vara vänner. Vänligen kontakta mig med ovanstående adress, jag kommer detaljer mer om mig själv med bilder till dig i min nästa svar. Hoppas vi hörs snart. tack.
Med vänlig hälsning.
Sofia
Jag vill att du ska skriva mig tillbaka hit så att du kan få tillgång till min facebook även mina bilder via denna e-post sofiabahizire01@hotmail.com
Vi kan se att hon använder olika e-postadresser, något som alltid gör mig misstänksam. Vi kan också se att hennes egen e-postadress står som mottagare till mejlet. Något som brukar tyda på att det skickats ut i ett större antal exemplar. Och så har vi det där med Google-översättning! Kanske ska man också fundera lite över det faktum att hon kallar sig "fru" och inte "fröken"! Varför? Släng skiten!


» Utrensningarna fortsätter



» Den Sverigedemokratiska svansen

En som inte ens ställer upp i media är Jimmie Åkesson. Ja, om han inte får bestämma frågorna så att han slipper riskera allt för avslöjande och svåra frågor alltså. Som partiledare för ett av landets största politiske partier skulle han alltså intervjuas av SR:s Studio Ett men vägrade till slut att ställa upp eftersom han inte i förväg fick bestämma vilka frågor han skulle få. Tänk om han fått kritiska frågor som han inte kunde svara på?


» Att samarbeta med en expert

» Meta får kritik



En annan åtgärd som det är dags att börja införa är att avveckla Ränteavdragen. Rätten att dra av den betalda räntan på skulden från skatten är ju ett sätt att göra det billigare att låna pengar samtidigt som de som bor i hyresrätter och liknande får hjälpa till att subventionera villa- och bostadsrättsägarna. Och det är just i dag när räntorna är så låga som det är dags att börja avveckla ränteavdragen. För naturligtvis kan man inte avskaffa dessa från en dag till en annan. En avveckling får ske på många års sikt så att de som i dag har stora skulder och som får stora räntekostnader den dag räntan stiger kan anpassa sig. Samtidigt är det ju så att ränteavdragen kostar statskassan många sköna tiotals miljarder. Pengar som kan användas till att sänka skatter eller förbättra samhällets service. Inled avvecklingen av ränteavdragen NU! Inför amorteringskrav NU!
» Pålsson igen


Ingen kan väl ha missat alla skräckrubriker och hotfulla artiklar som berättar om alla tiotals miljarder som flyktingmottagandet kommer att kosta. Om hur alla dessa miljarder är så många att det kommer att krävas kraftiga nedskärningar i andra statliga åtaganden eller att man bryter mot kostnadstaket och lånar upp enorma belopp för att finansiera det hela. Det målas upp ett rent skräckscenario över de enorma kostnaderna. Och det finns naturligtvis ett syfte med dessa skräckskildringar. Men så läser jag i dag i Dagens Industri några artiklar som handlar om Riksbankens politik och Riksgälden och dess behov av att låna slantar. Låt mig citera Dagens Industri:
- "På den punkten hade Riksbanken kunnat få hjälp av Riksgälden, som sköter statens upplåning. Med anledning av de ökade kostnaderna för flyktingkrisen fanns en tro på att statens lånebehov skulle öka och därmed utbudet av statsobligationer. Men enligt Riksgäldens färska prognos vägs ökade migrationskostnader upp av ökade skatteintäkter." Ja, så skriver ekonomerna. "De ökade migrationskostnaderna vägs upp av ökade skatteintäkter"!
Naturligtvis har Dagens Industri ett syfte med att lämna denna information. Men, uppenbarligen är läget inte riktigt lika kritiskt som media i allmänhet vill utpeka det som. Vi har inte bara ökade utgifter, vi har också ökade skatteinkomster!
» Om att motverka sina syften
Det finns de som är så korkade att dom motverkar sina egna mål. Antifascistisk Aktion, AFA, är en grupp extremister som inte riktigt har fattat så mycket. Nu läser jag att några idioter från AFA attackerat Sverigedemokraternas presschef Henrik Vinge. Att den typen av aktioner inte gör något annat än gynnar Sverigedemokraterna begriper i stort sett alla - förutom idioterna inom AFA. Tänk så bra för SD att kunna berätta om hur dom förföljs och utsätts för attacker. Tänk så synd det är om dom! Lägg av AFA! Sverigedumokraterna ska bekämpas med argument och fredliga demonstrationer. Inte med denna typen av idioti.

De Nya Gammelmoderaterna beslutade ju på sin riksstämma nyligen att man vill arbeta för att införa en möjlighet för kommunerna att besluta om lokala förbud mot tiggeri på speciella platser där det upplevs som att den allmänna ordningen störs. I mina lokala TV-nyheter i går såg jag med anledning av detta Moderaternas vice partiordförande (och deras starke man i Helsingborg) uttala sig om detta.

Han ger exempel på sådana platser som Knutpunkten (som är Helsingborgs kombinerade Centralstation, Färjeterminal och Busstation) och andra järnvägsstationer. Andra platser som nämnts är utanför affärer och på Kullagatan (som är Helsingborgs stora gågata). Däremot har jag aldrig riktigt förstått vad man från Moderaterna menar med "ordningsstörande". Handlar det om att tiggarna är otrevliga och stör förbipasserande? Eller är det så att det är så många som stannar upp och skänker en slant att det blir trafikstockning? Eller kanske menar man att tiggarna genom att antasta förbipasserande skapar ett irritationsmoment? Eller är det så enkelt som att förbipasserande tycker att det är så pinsamt att ett samhälle är så skapat att vissa ser som enda utvägen att tigga om pengar, och att dom ser det som ett ordningsproblem? Jag ska vara uppriktig, men jag har inte riktigt förstått vad som är ordningsstörande med en person som sitter i ett hörn med en kopp framför sig. Mer ordningsstörande än den försynta tiggaren i ett hörn är tillfälliga stånd som sätts upp av telebolag mitt på gågatan och vars försäljare hela tiden attackerar förbipasserande med en fråga om: - "Vilket telebolag har du?" Eller kanske försäljarna av kosttillskott som ställt upp ett litet bord mitt i stora salen på Knutpunkten och erbjuder smakprov. Eller kanske det stora bageriet som ställt upp sitt stånd utanför livsmedelsbutiken och erbjuder smakprov med: - "Ska du inte smaka?" Eller Livets Ord som står och delar ut flygblad. Eller... Alla dom här är mer "ordningsstörande" än den försynta tiggaren sittande i en hörna. Eller Moderaterna menar att man från och med nu ska arbeta för att förbjuda alla dessa olika sorters tillfälliga stånd också? För moderaterna menar väl inte att det "ordningsstörande" egentligen inte handlar om att det stör ordningen utan om att det är just romer från ett annat land som påminner Moderaterna om att vår värld fortfarande är ett rasistiskt klassamhälle? Även inom EU! Nu är det lyckligtvis så att det inte finns något stöd för dumheterna från några andra än från rasisterna inom Sverigedemokraterna. Och det kanske förklarar lite till!
» Ett klargörande
I min grannkommun Klippan har samtliga politiska partier i kommunfullmäktige gjort ett gemensamt uttalande mot rasism. På kommunfullmäktiges oktobermöte gjordes ett gemensamt uttalande som fördömer de mörka krafterna mot flyktingar. Men, det här var en något felaktig inledning. Det var INTE samtliga partier i kommunfullmäktige som ställde sig bakom uttalandet. Ett parti, gissa vilket, vägrade med den här motiveringen.

Jag gissar att ni redan gissat vilka det var som inte ville byta ideologi och uttala sig mot rasism. Sverigedemokraterna! Klippans kommun är en av många kommuner i Sverige som drabbats av brandattentat mot bebodda flyktingboenden, planerade flyktingboenden eller helt enkelt byggnader som det ryktas om ska bli flyktingboende. Alla dessa terrorattentat utförda av den Sverigedemokratiska svansen har dock inte Sverigedemokraterna något som helst ansvar för. Hur Sverigedemokrater uttalar sig, att SD publicerar adresser till planerade flyktingboenden och liknande påverkar naturligtvis inte alls vad som sker. I måndags citerade jag ju en av dessa Sverigedumokrater som ständigt hetsar på mot invandringen, Kent Ekeroth. Ett annat sätt som denna man arbetar för sina mål på är att han hjälper till att finansiera den rasistiska sajten Avpixlat. Jag har "roat" mig med att på Avpixlat läsa hur dom behandlar det stora flyktingboende som öppnats i Ljungbyhed i Klippans kommun. Det är ju inte många rätt man fått ihop. Att läsa en del kommentarer förklarar ju också en del. Att detta är en Sverigedemokraterna mycket närstående sajt förstår man om man t.ex. tittar på annonserna. Någon kritik från SD:s ledning mot att en ledande SD:are som Kent Ekeroth hjälper till med finansieringen får man aldrig se. Överhuvudtaget får, av någon anledning, Kent Ekeroth aldrig kritik från SD:s ledning. Min gissning är att han har någon form av hållhake på ledningen så att man inte vågar.




» Är Magdalena Andersson sosse?



På tal om statistik och enkäter så såg väl en hel del av oss den spännande undersökningen som gjorts av föreningen Vetenskap och Folkbildning och som visade att t.ex. många Miljöpartister tror på änglar och healing, en tredjedel av Kristdemokraterna förkastar evolutionsläran och att var tionde kvinna tror att månlandningen är en bluff. Innan vi tror allt för mycket om det hela så ska vi påpeka att 2011 utsågs nämnda förening till "Årets Förvillare". Det handlar nog inte så mycket om varken Vetenskap eller Forskning i den föreningen. Hur som helst visade samma undersökning att just Sverigedemokratiska väljare trodde på att utomjordingar besöker vår planet. En intressant fråga är hur dom ska lösa flyktingproblemet när utomjordingarna väller in (eller ner...)? Flyktingproblemen ska ju lösas genom hjälp på plats och flyktingarna ska stanna i närområdet. Blir det inte väldigt dyrt och komplicerat?
Läs ALLTID väljarundersökningar, statistik och enkätresultat med minst två nypor salt!
» Någon som är förvånad?

» Illegala bosättningar här och där


Man kan dock göra som Israel gör. Illegala judiska bosättningar på mark som tillhör palestinier och som ligger på ockuperad mark är en ständigt pågående skandal. Det officiella Israel har dock en lösning på den här typen av problem. Man kan ju helt enkelt legalisera bosättningen! Det har i dagarna skett för fyra f.d. illegala judiska bosättningar (dvs numera legala bosättningar) på ockuperade Västbanken. Nu är det detta inte riktigt korrekt återgivet. Beslutet om att legalisera markstölden fattades för flera veckor sedan. Men man har inte gjort det offentligt förrän nu. Men på det här viset kan man ju också göra. Om den judiska staten Israel ockuperar den palestinska staten Palestina kan man ju flytta in judiska bosättare på den ockuperade marken och så småningom helt införliva den ockuperade marken i den judiska staten Israel. Vart palestinierna ska ta vägen kan man ju skita i. Kanske kan dom få leva kvar som en andra klassens medborgare? Jag har alltid förespråkat en tvåstatslösning, men har på senare tid ändrat mig. Den enda lösning som finns är nog en enda gemensam mångkulturell stat av Israel OCH Palestina. Men då måste judarna i Israel (och på ockuperad mark) acceptera att deras stat är en mångkulturell stat där alla har lika rättigheter. OCH, palestinierna måste acceptera att den Palestinsk/Israeliska stat dom bor i är en mångkulturell stat där ALLA har samma rättigheter. Oberoende av om dom är muslimer, judar, kristna eller något annat. Den lösningen blir inte lätt, den tar tid. Men en tvåstatslösning är faktiskt inte längre en framkomlig lösning.

Dagens citat är från en av de ledande Sverigedemokraterna, Kent Ekeroth. Mannen som väl mest är känd för att ha gått bärsärk i Stockholm med ett järnrör tillsammans med några partikamrater. Hur som helst, säger han så här i ett tal. Observera att talet hålls 5 dagar innan morden / terrordådet i Trollhättan. Jag lämnar över ordet till Kent Ekeroth:

Det är unga män som kommer, från en kultur som inte respekterar kvinnor över huvud taget. Vad tror ni händer med vårt land? Vad hände på en Ikea-affär för inte så länge sedan? Nyligen kan man läsa om folk som invandrat hit som börjar våldta direkt. Kriminalitet och invandring går hand i hand.
Vi måste visa att folket inte vill ha det här. Vi måste visa det varje dag.
Ni måste gå ut på gator och torg, ni måste gå man ur huse varje dag, varje dag.
Vi ska visa dom att nu är det dags, nu smäller det! Vi har ingen tid att spara längre. Gör någonting, gå ut, våga visa. Vi är motståndsrörelsen mot etablissemanget och mot media.
Vi står inför ett vägskäl, man säger det ofta, det är dags att agera, jag hoppas ni kommer att göra det, och att ni säger till alla andra att göra det.
Stå upp och hjälp oss att ta vårt land tillbaka!"
Detta tal är alltså hållet av Sverigedemokraternas rättspolitiske talesman. En ledande SD-politiker som uppenbart har en hållhake på SD:s allra högsta ledning eftersom han ständigt undkommer att ens få kritik för sitt sätt att uppträda. Å andra sidan så kanske man inte ska förvänta sig allt för mycket av ett parti vars partiledare Jimmie Åkesson här kan höras sjunga ut sin glädje över mordet på Olof Palme.
På tal om att det enligt Kent Ekeroth är just invandrarna till Sverige som sysslar med våldtäkter så har Kent antagligen missat den här svensken som åkte till Thailand för att våldta barn. Som jag förstår det är han inte ensam svensk som åker till Thailand för att begå sexuella övergrepp mot barn. Sverigedumokraterna är inte ett seriöst parti!

Vilken typ av reklam tycker du är mest irriterande? Jag för min del tycker allra mest illa om annonser på nätet som lägger sig över hela sidan jag ska läsa. Reklam som man måste klicka bort för att kunna läsa det jag vill läsa. Företag som köper upp den typen av reklam förlorar i anseende hos mig. Jag skulle helt enkelt inte kunna tänka mig att bli kund hos ett företag som på det viset förstör min upplevelse. Sedan ska jag medge att jag inser att reklamen är en förutsättning för att jag ska kunna läsa texten. Någon ska betala för kalaset. Gör jag inte det själv (om något är gratis så tackar jag och bugar) så måste ju någon annan betala. Detta är i allmänhet annonsörerna.
Men, ibland måste man tänka ett extra steg när man placerar in reklam. Det här är inte på nätet, det är den tryckta tidningen. Men här har man inte läst hur det blev i förväg. Jag förstår att ansvarig utgivare och chefredaktören blev "ledsen och bestört" när Brandattentat mot flyktingbarn får undertexten "Festen fortsätter". Jag tycker nästan synd om Mimmi Karlsson-Bernfalk på tidningen Norra Skåne. De enda som jublar är nog SD-svansen som tycker att det är fest med attentaten.
Jag tror inte att affären Nisses i Hässleholm blev allt för lyckliga heller...

Toltorpsskolan i Mölndal arrangerade ett motionslopp till förmån för flyktingbarn. Skolan rektor Martin Dalenius har nu JO-anmälts av en medborgare. Denna medborgare anser att arrangemanget "kränkte SD-väljare"! Ibland är till och med verkligheten mer komisk än fantasin. Uppriktigt sagt så tvivlar jag på sanningshalten i notisen. Inte f-n kan någon vara så korkad att hen anser att ett sådant arrangemang "kränker SD-väljare"?

Jag fick ett exemplar av Tidningen C - En tidning från Centerpartiet, i brevlådan i dag. Först funderade jag över hur mycket pengar Centerpartiet har som delar ut en sådan tidning i alla brevlådor med så långt till nästa val. Men sedan upptäckte jag att tidningen var adresserad till en granne och inte mig. Ska man skämmas över att ha "så'na" grannar? Hur som helst var det inte Postens fel, det stod faktiskt min adress. Eller rättare sagt så stod det mitt husnummer och inte grannens husnummer. Gatunamnet var däremot fel, men det är tyvärr ett vanligt fel. Hur som helst var det inte Postens fel att jag fick posten fel, det var Centerpartiets eget fel... Men det är ju inget ovanligt - dvs att Centern har fel!

Nä, kära Centerpartister (och andra). Alliansfriheten har hållit Sverige utanför krig i mer än 200 år. Det är det INGET annat land som lyckats med. Låt det fortsätta. Vi behöver inte förbinda oss att kriga i andra länder och att fördubbla våra militärutgifter. För det innebär ett Nato-medlemskap.
» Vad sysslar Facebook med?
Facebook har en del underliga censur-regler. Men mycket tyder på att det inte fungerar allt för bra. Regelbundet kan man läsa om hur man t.ex. direkt censurerar bilder som råkar innehålla nakna kvinnobröst. Men många andra bilder som egentligen är mycket grövre får vara kvar. Nu senast läser jag att ETC:s satirtecknare Max Gustafson blivit censurerad när han driver med Sverigedemokraterna. Däremot är det mer eller mindre fritt fram för SD-svansens hatsidor. Så här så lyckat berättar Max Gustafson hur Sverigedemokrater tänker.

Kan NÅGON förklara för mig vad det är som är så hemskt med denna bild att den ska censureras. Om man inte är Sverigedemokrat naturligtvis. Eller tillhör Facebook också den Sverigedumokratiska svansen?


» En fundering om Nationalekonomer
Ibland behandlas nationalekonomi som en vetenskap där 1+1 alltid blir 2. Men så exakt är inte nationalekonomi. Det finns inga sanningar, utan mest tyckande. Så när en nationalekonom uttalar sig ska man vara medveten om att det hen säger är präglat av hens egen grundinställning. Av hens ideologi helt enkelt. Hur ska man då veta vilken syn på världen som bestämmer vad denna "expert" egentligen tycker? Det finns faktiskt ett par små enkla grundregler, som baseras på vilka ord hen använder. Nationalekonomer har ju ofta åsikter och påstår att dom förklarar olika effekter av ekonomiska åtgärder och vet precis vad som är bäst. Om en nationalekonomin använder ordet "Bidrag" när han pratar om saker som Sjukförsäkring, Föräldraförsäkring eller Arbetslöshetsförsäkring (för att ta några exempel) så kan ni vara övertygade om att den aktuella "experten" vid senaste valet röstade på ett Borgerligt parti. Och det styr naturligtvis hur han uttrycker sig, vad han rekommenderar eller varnar för. Skulle hen istället använda ord som "Bidrag" eller "Subventioner" av vissa branscher genom RUT-avdrag, ROT-avdrag och liknande så står hen istället lite mer till vänster. När en "expert" i TV talar om att Bidragssektorn växer när fler är sjukskrivna eller blir arbetslösa och vill utöka ROT- och RUT-avdragen för att råda bot på detta så är det en borgerlig nationalekonom. Om en annan istället säger att kostnaderna för Sjukförsäkringen och Arbetslöshetsförsäkringen ökar och rekommenderar begränsningar i subventionerna och bidragen till servicesektorn genom sänkta ROT- och RUT-avdrag så står hen istället till vänster. Tro inte att Nationalekonomer är allvetande experter som står inne med sanningar. Dom är tyckare som är färgade av sin politiska åsikt. Nationalekonomi är spännande. Detta säger jag även om jag inte blev färdig med min utbildning till detta vid Lunds Universitet. Att kalla sig Gymnasieekonom låter ju tyvärr inte lika fint. Men, som sagt, spännande är det.
» Trots Jan Björklund




Affärstidningen Dagens Industri presenterar i dag i sin veckoslutsbilaga DI Weekend ett gullenuttreportage om Prins Daniel. Alltså Gymägaren Olof Daniel Westling som för drygt fem år sedan gifte sig med en Victoria Bernadotte och då plötsligt fick titeln Prins. Eller rent formellt, enligt Knugens beslut: "Hans Kunglig Höghet Daniel, Prins av Sverige, Hertig av Västergötland". Ett äktenskap som dessutom har motiverat att han blivit tilldelad först Serafimerorden 2010 och sedan Nordstjärneorden 2013. Vad det blir nästa år vet vi ännu inte. Men det blir väl nå't nytt vart tredje år? Dessutom har han tydligen gjort så förtjänstfulla insatser för Estland att han 2011 där tilldelades Storkorset av Terra Mariana-korsets orden och året därefter för sina insatser för Finland där tilldelades Storkorset av Finlands Vita Ros' orden. Jag förstår att det blev ett gullenuttreportage.
Dessutom får man sig tilldelat en sådan här fin vapensköld att pryda brevpapper, näsdukar och kalsonger med.
Det hela har hur som helst fått mig att fundera lite över rent principiella frågor. Kan en ingift prins abdikera? Om jag förstått det hela rätt har väl den stackaren egentligen ingen roll i tronföljden. Titeln Prins är bara en ren hedersutnämning han fått eftersom han gift sig med en "äkta" blåblodig prinsessa. Detta i motsats till Chris O'Neill, ingift med prinsessan Madeleine, som valt att förbli brittisk medborgare och då inte kan kallas prins i Sverige. Om Daniel Westling nu skulle komma på bättre tankar och inse hur fjantigt det hela är och inte längre vill bli kallade prins, kan han då bara stryka det hela? Vad händer om han blir osams med Vickan och dom separerar? Får han då behålla titeln "Prins" om han vill detta? Eller den stryks omedelbart? Om dom separerar och Daniel ensam tilldöms vårdnaden om Estelle, får hon då behålla sin plats i tronföljden och fortsätta kalla sig prinsessa? Kan Daniel efter en separation, om han får ensam vårdnad om barn, som pappa under tiden dom är minderåriga besluta att dom avsäger sig sina platser i tronföljden? Spännande frågor!
Gå med i Republikanska Föreningen. Detta kostar bara 200 kronor till plusgiro 114 96 91-6.

» Borg i papperskorgen


Medan planerade flyktingboenden sätts i brand på många håll runt om i landet finns det andra platser där protester istället till slut går över i medmänsklighet. I lilla Ingelsträde här i NV Skåne drog cirkusartisten Max Carling, som talesman för Ingelsträde Bygdeförening, igång protester mot planerna på några platser för ensamkommande barn i den lilla byns gamla skola. Men protesterna från större delen av byinnevånarna och medlemmarna i Bygdeföreningen visade sig främst bli mot Max Carlings självpåtagna roll som talesman för dom andra. Ett informationsmöte arrangerat av kommunen blev stökigt, men nästan alla var positiva till att något händer i den lilla byn, och till bybornas chans att göra något. Medmänskligheten är fortfarande stark i det svenska lokalsamhället. Läs Peter Fällmar Anderssons tänkvärda rader.

Själv tycker jag att vi ska låna istället för att låta fattiga i andra länder betala de akuta kostnaderna genom att slakta biståndet. I dag är kostnaden för statens upplåning rekordlåg med en negativ ränta. I princip innebär detta att om Staten lånar 10 miljarder så ska man betala tillbaka 9,9 miljarder om några år. Det är just NU som Staten ska låna pengar för att investera. Och det är just en investering för framtiden som invandringen av ny arbetskraft är.
Men faktum är att attentaten mot flyktingboenden och planerade flyktingboenden från den Sverigedemokratiska svansen och andra nazister fortsätter. Senast utanför Tranås attackerade en nynasse ett boende och dessutom brändes ett planerat boende i Lerum ner av en annan i SD-svansen. Hotet mot den svenska demokratin är inte "en störtflod" av flyktingar. Hotet mot den svenska demokratin är en liten grupp rasister och nazister som inte accepterar demokratiskt fattade beslut utan anser sig stå över lagen.
» Med helgonglorian på sned

» Bedragare del 251
Tänk att vinna ett presentkort på 2.500 hos SAS? Det vore inte så dumt! Nä, efter lite mer tankeverksamhet så inser jag att jag vill absolut inte ha något presentkort för att flyga. Jag håller mig borta från flyget så gott det går. Hur som helst skriver dom så här:
Kära sven@swl.nu,

Ring numret, ange den unika PIN-koden och delta i frågetävlingen för att VINNA!
Ring idag!
Du får en unik PIN-kod
Ange koden och spela för att vinna!
Dem här spammarna i Wilmington i USA kan dra dit pepparn växer.


» Nytt från den Sverigedemokratiska gödselkurran

Samtidigt berättar Dagens ETC mer om hur Sverigedemokraterna bildades av övervintrade nazister. En bakgrund som förklarar en hel del av alla de skandaler som hela tiden avslöjar partiets rötter. Men samtidigt skandaler som inte har någon som helst påverkan på partiets högsta ledning. Vilken annan partiledare hade överlevt att ha ertappats med att ha suttit på fyllan och sjunga en hyllningssång till mordet på Olof Palme?

Kan ni tänka er tidningsrubrikerna och de officiella protesterna om det avslöjats att Svenska ambassader hade varit avlyssnade av den ryska säkerhetstjänsten? Nu har det avslöjats att bland annat den svenska ambassaden i Berlin haft sin telefon och e-post avlyssnad av den tyska säkerhetstjänsten BND. De officiella svenska kommentarerna: - "Vi har tagit del av informationen från media i kväll, men vi har inga kommentarer i dagsläget", "Det har jag inga kommentarer till" och "Det är svårt att säga i nuläget" är ganska talande. - "Vänner spionerar inte på varandra"! Haha ha! Fast det finns de som tycker att felet med avslöjade skandaler är att dom avslöjas. På något annat sätt kan jag inte tolka Anna Maria Corazza Bildts synpunkter på Edward Snowden. Men hon har väl inte hunnit tänka efter utan har koncentrerat sig på att sprida användningen av strypsnaror!

- "Har vi verkligen den moraliska rätten att kräva att framtidens medborgare ska vakta våra radioaktiva bajspåsar i 100.000 år?"

Samtidigt läser jag i dag en artikel i Svenska Dagbladets Näringslivsbilaga som gläds åt att den svenska tekniken att gömma undan det radioaktiva kärnavfallet genom att gräva ner det är aktuellt även för andra länder. De mer än 10 miljarder kronor som än så länge lagts ner på att hitta ett bra sätt att gömma undan skiten kanske kan bli intressant för flera. Fast det är ett intressant faktum att vi skapar skiten innan vi vet vad vi ska göra med den.
Kommer ni förresten ihåg folkomröstningen om kärnkraft. Det är 35 år sedan och vann gjorde alternativet som talade om "avveckling med förnuft". Det är långa 35 år!
» En massa människor



» Moderutterna gör helt om



» Vadå klocka?

» Va!
Kortast genomsnittlig arbetstid i EU har Finland. Finnarna jobbar i snitt 38,5 tim/vecka. Sverige kommer först på fjärde plats efter Finland, Norge och Frankrike. Allra mest jobbar man i Grekland, där snittet ligger på nästan 43 timmar/vecka. Men, det är något som inte stämmer! När debatten om problemen med den grekiska ekonomin härjade som värst hävdade man ju att grekerna fick skylla sig själva eftersom dom var så lata. Hur går det ihop med det här? Kan det vara så att grekerna jobbar för mycket? Eller ska man inte lita på statistik?
» Bedragare del 252
Jag tänkte ta en sammanfattning av ett antal erbjudande jag fått under dagen eller gårdagen. Blir du lockad av det här? Tror verkligen NÅGON att människor nappar på sån't här? Jag tvivlar. Hur som helst, de här tre mejlen har jag fått helt nyligen:

Prova nu!
- - -
Vill du ha kul ikväll?
Klicka här!
- - -
Cancel all the plans for tomorrow
Hey, I'm Maria
There will be a homeparty for us
Annuleert alle plannen voor morgen
Hey, ik ben Maria
Er zal een homeparty voor ons
Intressant är att min älskade hustru också fick ett erbjudande om en brud för kvällen. Jag har inget emot lesbisk kärlek, det är upp till dom. Men varken jag eller min hustru har sådana intressen. Så snälla, sluta och skicka skiten till mig. För övrigt fattar jag inte varför man skicka mejlet på engelska och holländska till mig?


» Vissa tänker, andra inte




- "Principen ärvdes av företrädaren Anders Borg och innebär att alla reformer ska vara fullt finansierade. I ett läge där staten får betalt för att låna och vi har överskottskapacitet i ekonomin är den nuvarande och den förre finansministern troligen de enda ekonomerna i landet som tycker att principen är bra."
Vad det handlar om är den snålhet som präglar statens utgifter. Den svenska ekonomin går för högvarv. Ett budgeterat underskott på 35 miljarder har förvandlats till ett överskott på 43 miljarder. Den svenska ekonomin tillhör de bättre i EU. Med dagens räntor kan Staten i princip låna med vinst. Vi har negativ ränta, vilket förenklat innebär att om Staten lånar upp 10 miljarder ska vi betala tillbaka 9,9 miljarder. Den s.k. "Flyktingkrisen" är inte en ekonomisk kris. Det är en praktiskt kris där vi har svårt för att ordna boenden, vi har dålig kontroll på vilka som kommer till Sverige. Detta kräver åtgärder, kanske är de tillfälliga gränskontroller som upprättats ett sätt att få bättre kontroll över situationen. Men det är ingen ekonomisk kris. Det finns pengar. Men uppenbart är att den påstådda socialdemokraten Magdalena Andersson står närmare Anders Borg än sitt eget parti.
» Var kommer alla äcklen i Sverigedemokraterna ifrån?

Senaste exemplet på dessa vidriga rötter kommer från Vingåker. På Vingåker SD:s officiella Facebook-sida kan vi bland annat läsa att barn som har en svensk och en invandrad förälder får lägre IQ. Den ansvariga för sidan medger att han är rasist. Hur kan så många svenskar blunda för denna fakta?
För övrigt har jag ännu inte fått något svar från Sverigedemokraterna med vilken rätt dom sprider lögner och förtal om Sverige i mitt namn.
» Bedragare del 253
Jippii! Alla mina ekonomiska bekymmer är lösta. Att tjänstepensionen beräknas bli 100 kronor behöver inte längre vara ett problem. Förenta Nationerna har äntligen fått kännedom om mina bekymmer. Inte mindre än 7,5 miljoner brittiska pund ska betalas ut till mig från FN:s Ersättningsfond. Antagligen som ersättning för att jag (nästan) alltid tänkt positiva tankar om Förenta Nationerna. Hurra! Matthew Rycroft kommer alltid att få en speciell plats i mitt hjärta. Så här skriver han i ett mejl:

UNITED NATIONS unitednations.funds@hotmail.co.uk
Grattis sven@swl.nu
Är glad att meddela att du har tilldelats en ekonomisk ersättning för £ 7,500,000.00 brittiska pund från Förenta nationernas (UN) ERSÄTTNINGSFOND, genom Förenta nationerna Storbritannien utbetalning Office. Svara för mer specificerar att fil för dina påståenden. "unitednations.Funds@hotmail.co.uk" Tel: + 44-702-409-2558
Hälsningar
Matthew Rycroft.
Fast vid närmare funderande så känns det lite skumt att FN använder sig av en Hotmail-adress. Det känns också lite mysko att man inte kan anlita en professionell översättare utan tydligen snålat genom att översätta via Googles gratisöversättare. Kan det vara så att det hela är ett misstag? Kan det vara ett skämt? Eller kan det möjligen vara någon form av försök att lura mig? Jag tror på det senare. Släng skiten i papperskorgen!


» Dagens obegripliga tanke

Själv anser jag att rökare är de mest hänsynslösa och egoistiska individer som finns. Stanken från ert rökande är det bara för oss andra att stå ut med verkar ni tycka. När ni rökt färdigt är det bara att släppa fimpen på marken. Om man ändrar förpackningen så borde man samtidigt kräva att paketet innehåller en liten behållare för fimpen (som snusdosorna). Jag är trött på alla fimpar som ligger överallt och skräpar. För några dagar sedan när jag cyklade till jobbet blev jag omkörd av en bil där passageraren tydligen var rökare. När han rökt färdigt slängde han bara ut fimpen genom fönstret. Detta precis när dom körde förbi mig så jag fick fimpen i ansiktet pga blåsten. Inser dom inte själva hur korkade dom ser ut med den där lilla pinnen som ryker i munnen? Rökare är ett vidrigt egoistisk pack! Vem f-n vill för övrigt kyssa en askkopp?
» NATO-lobbying


När det händer hemskheter som terrordåden i Frankrike är det alltid en hel del människor som snabbt är ute med vad dom tror är sanningen, men som i själva verket är rena rappakaljan. En av dessa knäppgökar måste vara den amerikanska presidentkandidaten Donald Trump. Han försöker ju bli det republikanska partiets kandidat i presidentvalet. Så här kommenterade han terrordåden i Paris:

Det hade ju varit mycket bättre om alla i Paris gick omkring med skjutvapen. Då hade det antagligen aldrig inträffat några vansinnesskjutningar? Är han dum på riktigt, eller spelar han dum?
Faktum är att det faktiskt i dag inte handlar om ETT korkat uttalande, utan TVÅ. Jag avstår från att räkna med alla Sverigedumokrater som uttalat sig... I Svenska Dagbladet tror ledarskribenten Ivar Arpi att hårda straff är det bästa sättet att bekämpa självmordsbombare! Jo, han tror faktiskt det. I varje fall skriver han så:
- "Straff fungerar bäst mot jihadism"
Det är ju faktiskt en intressant tanke att extrema islamska självmordsbombare skulle avstå från att utföra sina självmordsdåd om dom riskerar långa fängelsestraff om dom åker fast. Är han dum på riktigt, eller spelar han dum?
För övrigt undrar jag hur människor i Syrien, Irak, Afghanistan med flera tänker när 130 personer dör i dåd i Paris och medieupprördheten är så totalt. Hos dom händer det dagligen! Vi kanske förstår ännu mer varför dom flyr.
» En välkommen dom



Det här yttrandet visar på flera tydliga misslyckanden. För det första visar det med tydlighet hur "vi" anser att europeiska liv är mycket mer värda än andra liv. Det är helsidor efter helsidor i tidningarna, extrasändningar i radio och TV och upprörda politiker och andra besserwissrar som uttalar sig. Dagen innan mördades ungefär ett 50-tal i Libanon när IS i ett terrordåd sprängde ett bostadshus. Vissa tidningar nämnde det nog i en liten notis. Mer eller mindre dagligen dödas hundratals människor i Syrien, Irak, Afghanistan osv när bomber exploderar, flygmissiler (släppta av franska, amerikanska och ryska bombplan) släpps eller helt enkelt bara blir skjutna av någon. Vi kanske ska ha bättre förståelse för att människor flyr från områden där mördandet hör till vardagen?
Det hela pekar också på hur EU när det verkligen gäller är ett enda stort FIASKO! Ett skandalöst fiasko! För en tid sedan beslutade man att omplacera 120.000 flyktingar från läger i Europa. Till i dag har visst 200 placerats ut. Resten är kvar. När det gäller, är den Europeiska Unionen ett enda stort FIASKO! EU-politiker borde gömma sig i sina garderober och skämmas öronen av sig.
» Vi lever i olika världar

» En välkommen dom - men inte för alla



» Nytt flygblad
Enligt nyhetsrapporteringen så har ännu ett flygblad från "Svenska Folket" hittats på en badstrand vid Medelhavet. Uppenbarligen har ytterligare några Sverigedemokratiska tjänstemän och riksdagsledamöter skickats på badsemester för våra skattepengar och samtidigt som dom njutit av goda drinkar och sköna sängar på hotellen besökt stränderna och då lämnat över några flygblad till andra badgäster. Så här lyder flygbladet enligt Svenska Dagbladet:

Our wealth is gone. The other day, newspapers reported that our economy goes like tåget. And as everybody who has tried travelling with SJ knows, that must mean that it doesn't gå att all. In the latest 20 years, the disponibel inkomst in Sverige has only dubblerats. Sure, the arbetslöshet has not been this låg since 2008, but it is still högre than in the good old folkhemsdays when everything in Sweden was perfect.
Sverige is helping those who flee war and terror, but we can currently not offer the villor in Saltis with hembiträde that you probably expect. So far though, as the PK-etablissemang still runs the country, Sverige överöser immigrants with bidrag. When you stay at a flyktingförläggning you have the right to a ersättning of 24 kronor a day - in other words a månadsinkomst of more than 700 spänn rakt down in the pocket.
Sverige is a modern Western country. Here woman and men are completely equal, men's löner is just strax över 20 per cent högre than woman's. Forced marriages and polygami is never accepted, except for in "Gift vid första ögonkastet" and "Paradise Hotel". Regniga morgnar, lapplisor and kaféer who charge for påtår will soon be forbidden in our country.
SVERIGE DEMOCRATS - SD-WOMEN (alla sju) - EVERY SINGLE INDIVIDUAL IN SVERIGE
www.jimmieakessonjalalalala.se

Före övrigt noterar jag att jag ännu inte fått någon förklaring från Sverigedemokraterna med vilken rätt dom undertecknar lögner och förtal av vårt Fosterland med "Svenska Folket" och därmed hävdar att även jag ställer mig bakom lögnerna.
» Bedragare del 254
Det här är en typ av Spam-mejl som dyker upp med jämna mellanrum. Erbjudande om att mot en billig penning själv få skicka Spam. 10 miljoner mejl kostar 999 dollar! Det finns alltså minst 10 miljoner mejladresser till stackare i deras register. Hur som helst skriver dom så här från sin mycket förtroendeingivande e-postadress:
Re:Re:payment made...
FROM k0047@k.slp.ks.edu.tw
please do not reply to this email.
if you want to contact us, please click here
If you don't want to receive emails any more, please Unsubscribe
Hi,
This is Elizabeth from Bulker Mania. All these years, I have seen thousands of companies growing using the most powerful marketing tool "Email Marketing"!
We at Bulker Mania can help your business reach the next level, we have helped hundred's of businesses go viral and also increase their client base within 30 days.

We can send unlimited email campaigns for you all over the world
We can send out newsletter's on your behalf to promote your business.
We can send out Millions of emails for you.
We have High Quality data! We use our updated database to promote your business.
Advertise your business using the most powerful tool's in the market and see the difference it makes"
What we require:
Subject Line
Your Email Message or the Newsletter
Sit back, relax and watch the clients coming in and your business grow!!!
Basic Pricing:
2 Million bulk emails only for $399
10 Million bulk emails only for $999
please do not reply directly, For more information please click here
If you don't want to receive emails any more, please Unsubscribe
Yours Truly
En kontroll av vad som händer om man klickar på deras länkar för att avregistrera sig visar att man hamnar på något som heter meetsexymates.ru. Så frågan är vad dom egentligen vill med sitt mejl. Alla länkarna leder dit. Hur som helst vill jag varken träffa sexiga ryskor eller skicka Spam så jag slänger det hela i papperskorgen - där det börjar bli fullt!

Att Israel officiellt reagerar är inget att varken förvånas över eller oroas över. Det officiella Israel har mycket dåligt samvete för den behandling av palestinierna som sker och reagerar därför rent instinktivt på allt som kan ses som kritik mot den rasistiska politik som präglar landets ockupation av främmande territorier. En ockupation som man sedan kryddar med att mot alla internationella lagar flytta in sin egen befolkning på marken samtidigt som man tränger undan den befolkning som redan bor där. Att Israel reagerar är alltså inte så mycket att reagera på. Det gör dom alltid! Lite mer tveksam kan man däremot bli över kritiken från partiledaren för det blivande Liberala partiet i Sverige, Jan Björklund. Han tycker att det är "okänsligt" att påminna om att ett folk som ständigt utsätts för vad man upplever som övergrepp och som inte känner att det finns något hopp inför framtiden har lätt för att ta till våld. Hade man hört kritik mot den Israeliska ockupationen och bosättningspolitiken från Jan Björklund så kanske man skulle tagit hans kritik nu på lite mer allvar. Så här sade Margot Wallström:
- "Man kommer tillbaka till situationer som den i Mellanöstern där inte minst palestinierna ser att det finns ingen framtid för oss, vi måste acceptera en desperat situation eller ta till våld."


» Timbro - varför?
I Aftonbladet skriver i dag Anders Lindberg på ledarsidan om vad han tycker om organisationen Timbro, som han uppenbart inte tycker är särskilt lyckad i sin verksamhet. Han verkar mer eller mindre anse att man kastar bort de 29 miljoner kronor man får från det svenska näringslivet för att vara det som kan kallas "Näringslivets tankesmedja". När jag läste ledarsidan i dag blev jag samtidigt påmind om att jag fortfarande inte är helt av med det något annorlunda migränanfall som jag drabbades av i går. Huvudvärken var inte så farligt, men jag är mycket dåligt medveten om vad jag egentligen sysslade med. Jag jobbade visserligen, men jag har i stort sett inget minne av vad som hände den första halvan av arbetstiden. Och mycket verkar bortsuddat ur minnet från de senaste dagarna. Och uppenbarligen har jag inte kommit igång riktigt än. Minnet fungerar fortfarande inte som det ska! Bland annat hade jag för mig att det var för Timbro som min gamla klasskamrat Jonas Milton jobbade. Men lite sökning på nätet visar att det var på Almega han jobbat i 30 år. Men tydligen slutar nu. Kära Jonas börjar väl fundera på pensionsåldern precis som jag och, gissar jag, resten i vår gymnasieklass. Vi har onekligen utvecklats åt olika håll, men man kan ha olika åsikter utan att vara ovänner utan istället respektera varandra. Det är det som egentligen utmärker mänskligheten!


Vad vi måste göra är att visa att människovärdet står över allt annat. Jag struntar i religion, jag är själv ateist. Blir andra människor lyckliga av att tro på någon form av övernaturlighet så får dom gärna göra detta för mig, så länge dom inte låter det gå ut över andra.
» Bedragare del 254

I am surprise that you did not get my first mail to you.
I am Mr.Robert Clark I want to inquire from you, if you can handle a financial transaction (investment) of $40.5 Million with me which I believe will benefit you and I.
Please get back to me ASAP.
Thanks
Mr.Robert Clark
Vad tycker ni, ska jag nappa på Roberts erbjudande om en affär på mer än 40 miljoner dollar? Kan man misstänka att jag själv på ett eller annat sätt måste göra någon form av investering först och sedan visar det sig att de 40 miljoner dollarna nog inte blir av i slutändan? Eller vad tror ni? Jag tror att den där "benefit" bara når Herr Robert och inte mig i slutändan. Jag tror att jag slänger skiten i papperskorgen som all annan skit.


Det är viktigt att förstå att den terror som nu sker på många håll i världen kommer från en liten grupp vilsna fanatiker. Man kan som Peter Kadhammar berätta om andra hänsynslösa regimer.
» Öka bilismen!





» Klimatengagemang


De orimliga samhällsklyftorna finns överallt i världen. Hos Veckans Affärer läste jag om den kinesiska miljardären Liu Yiqian. Han hade några slantar över och tänkte att det lämpligaste att använda dessa dryga 170 miljoner dollarna till (nästan 1,5 miljarder kronor) var att köpa en tavla av den italienska konstnären Amedeo Modigliani. Något förenklat kan man säga att det är en tavla med en naken donna målad under Första Världskrigets slutskede. Men, det var en sniken miljardär. För att få ut maximal bonus på sitt American Express-kort så använde han detta för att betala. Det hela gav honom 170.400.000 poäng. Något som gör att han och hans familj kan flyga gratis under resten av livet. Så mycket får jag inte själv ihop, men jag fick faktiskt ett presentkort på 100 kronor från Clas Ohlson nyligen!
» Det straffet räckte inte
Jag läste i bladet om svensken som åkte fast för fortkörning i Norge. Som bestraffning dömdes han till fängelse i dryga 30 dagar och dessutom till totalt körförbud i Norge de kommande tre åren. Ett straff som jag faktiskt inte tycker räcker. Han åkte fast för att ha kört i 190 km/tim på en sträcka där hastigheten var begränsad till 80 km/tim. Saknar man så totalt omdöme så tycker jag att man bevisat att man inte har någon som helst anledning att köra bil mer - någonsin. Jag tycker att det självklara beslutet borde vara en indragning av körkortet - för evigt.
» Inte människor
I ett exemplar av den danska Metroxpress som jag hittade på tåget läser jag om den kvinnliga grekiska kustvakten som med sin båtshake från sitt kustbevakningsskepp försökte punktera en gummibåt med 58 flyktingar ombord. Lyckligtvis räddades flyktingarna av en turkisk räddningsbåt istället som befann sig i närheten och som hann rädda flyktingarna innan gummibåten sjönk helt. Det finns många Homo Sapiens som inte förtjänar att kallas människor.



Regeringen har bestämt sig för att ytterligare mycket kraftigt skärpa reglerna. Ett beslut som uppenbarligen låg mycket långt inne och där främst Miljöpartiet nog våndats rejält. Åsa Romsons tårar kommer nog att bli en klassiker. Intressant är att de som verkar lyckligast är Sverigedumokraterna! Detta medan Anna Kinberg Batras Moderaterna tydligen inte ens är nöjda. Själv är jag övertygad om att de nya reglerna ska ses som en mycket tydlig protest mot att EU inte fungerar. EU:s medlemsländer visar inget som helst intresse för att ta sitt ansvar. För oss svenskar i allmänhet och oss skåningar i synnerhet är det en skam att bo grannar med Danmark. En nation som styrs av en grupp egoistiska rasister. Och jag tror att den svenska regeringens beslut främst ska ses som en mycket tydlig protest mot dessa egoistiska rasister. Jag känner plötsligt en stor glädje för år 1658 när Freden i Roskilde innebar att Skåne (bland annat) blev svenskt. Danmark kan dra dit pepparn växer! Jag skäms över våra kopplingar till dessa egoistiska rasister! Och, jag skäms över de skärpningar som införts.
» Tack Lennart Hellsing


För övrigt ser jag att min nuvarande arbetsgivare (Migrationsverket) inte bara tagit över mig från Försäkringskassan utan nu också ska ta över flera av mina gamla arbetsplatser rent fysiskt. Helsingborgs Dagblad berättar i dag att tre lokaler här i Åstorp fått godkännande för att byggas om till flyktingboenden. Det handlar först om det som kallas för f.d. Petersvenskolan (den privata skolan lyckades inte locka tillräckligt många elever utan fick konka). Innan dom flyttade in en gång byggdes dom här lokalerna till Försäkringskassan som hyrde in sig där tills man kommit så långt i centraliseringsivern att man valde att helt stänga och överge de flesta kommuner. För det andra handlar det om de lokaler som kallas för Arbetsförmedlingens gamla lokaler (AF har dock inte övergett mindre kommuner som FK utan finns i dag i andra lokaler). Men, innan Arbetsförmedlingen flyttade in så var detta Försäkringskassans tidigare lokaler. Två av mina tidigare arbetsplatser ska alltså nu bli flyktingboende. De tredje lokalerna är en f.d. fabriksbyggnad som haft en avgörande betydelse för det svenska skolväsendet! Det är tydligen A.B. Stiftets gamla lokaler som ska byggas om. Många av oss lite äldre svenskar har lärt oss skriva med en blyertspenna från A.B. Stiftet. Nu skapar flyktingarna en användning för tomma lokaler, skapar arbete för byggnadsjobbare och andra. Och så småningom om några år betalar dom boende här tillbaka genom sin produktion och konsumtion i det svenska samhället.
» Senaste nytt från den Sverigedumokratiska lekstugan

På tal om Mattias Karlsson så avslöjas nu att han skrivit anonymt för rasistsajten Avpixlat. Detta är samma sajt som den andra SD:aren Kent Ekeroth hjälper till med finansieringen av.
Vidare berättar nu olika media att Sverigedemokraterna undertecknat Sverigefientliga annonser i Sydeuropa med "Moderaterna". Man berättar också att man planerar att även underteckna med andra partiers namn. Om man skäms? Icke, dom har inte tillräckligt med vett i skallen för att veta vad skämmas är för något.
Slutligen läser jag att osämjan i ledningen för SD ökar. Björn Söder, som är en av de som petas ner från maktens högsta taburetter, har framfört kritik mot partiets åsiktsbyte när det gäller vinster i välfärden. Antagligen är han helt på väg ut inom kort i det toppstyrda Sverigedemokraterna.

- "Om andan i Schengen går förlorad kommer vi att förlora mer än bara Schengensamarbetet. En gemensam valuta saknar logik om Schengen misslyckas."
Dvs precis vad jag själv sagt under de senaste dagarna. EU:s misslyckande som union att lösa frågan om alla flyktingar är inget annat än ett katastrofalt misslyckande för hela EU!
» Citat nr. 2
- "Historiskt sett har det kanske inte varit mängder med flyktingar i Djursholm, men man ska komma ihåg att djursholmarna är ett resande folk. De har möjlighet att resa bort på sportlov och somrar. De är vana att träffa människor från andra kulturer."
Ja, tänk. Moderatghettot Djursholm kanske inte tar emot några flyktingar i kommunen. Men, dom gör i varje fall sin insats genom att åka på utlandssemester flera gånger om året.

Egentligen har det inte hänt så mycket i opinionen med tanke på hur mycket som hänt i det verkliga livet. Men även små siffror kan vara en spännande tendens som man kan skriva spaltmeter om. SR:s Ekoredaktion har presenterat senaste månadens Svensk Väljaropinion, som är en sammanvägning av flera olika väljarundersökningar för november. Undersökningar som haft olika tendenser. Förändringarna sedan förra månaden i sammanvägningen är helt inom felmarginalen, men som sagt, man kan spekulera och dra slutsatser precis som man vill ändå.

» Löne-utveckling
Under de senaste 10 åren har lönen för Regiondirektören i Skåne ökat med 68%. För sjuksköterskor har lönen ökat med 38%, för undersköterskor med 32% och för Köks- och måltidsarbetare 26%. Och detta är inget specifikt skånskt fenomen. Det ser ungefär likadant ut i övriga landsting. För att inte tala om övriga arbetsmarknaden.
» Dagens Sverigedumokratiska knäppgök
Sverigedemokraterna har ju i dagarna sina Landsdagar i Lund. Jag hade först vissa funderingar på att ta en tur med min son till Lund i dag, men har beslutat mig för att skrinlägga planerna. Tänk om det är smittsamt? Hur som helst läser jag om en av dessa genomtänkta motioner som lämnats in till partiets Landsdagar. En viss dam vid namn Louise Erixon har t.ex. motionerat om att missbrukande gravida kvinnor ska kunna tvångsomhändertagas. I missbruk ingår inte bara alkohol och illegal narkotika utan även t.ex. tobak. I praktiken ska alltså t.ex. en snusande blivande mamma kunna tvångsomhändertas. Och den hårda tonen mot tobaksprodukter är ingen specifik för Louise. Hennes sambo tycker till exempel att allt från alkohol till cigaretter och snus egentligen borde förbjudas. Tänker man efter så ligger det en hel del i detta. Att alkohol är skadligt vet vi alla. Och tänk så mycket trevligare samhälle vi skulle få om vi lät bli att dricka oss berusade. Förbjud öl och sprit! För att inte tala om alla dessa idioter med fimpen i munnen. Det inte bara stinker, dom ser ju så urbota fåniga ut. För att inte tala om att dom är den mest egoistiska, lata och hänsynslösa gruppen av alla genom att ständigt bara släppa sina fimpar på marken efter sig. Själv skulle jag inte komma på tanken att ha ett förhållande med en kvinna som stinker cigarettrök. Tänk att kyssa en kvinna som precis rökt en cigg! Vem f-n vill kyssa en askkopp? För att inte tala om en snusande kvinna. Usch så fånigt det ser ut! Tänk att en Sverigedemokrat kan ha rätt? Jag hoppas att Louise Erixon får hjälp av sin sambo (han heter förresten Jimmie Åkesson och är partiledare för Sverigedemokraterna) så att motionen går igenom. Upp till kamp mot tobaken med Jimmie och Louise!

Förresten hörde jag att Jimmie Åkesson tyckte att den lämpligaste regeringskoalitionen vore en regering med Moderater, Kristdemokrater och Sverigedemokrater. Han kallade det en mitten/höger regering. Hur han får ihop det begriper jag inte. Moderaterna under Anna Kinberg "Stockholmare är smartare än lantisar" Batra är ju ett klart högerparti. Kristdemokraterna under Ebba Busch Thor har ju förvandlats till ett ännu mer rejält högerparti. För han försöker väl inte försöka påskina att Sverigedemokraterna skulle stå för någon form av mittenpolitik? Men, han har ganska dålig insikt rent allmänt. Jag hörde honom försöka säga att Miljöpartiet och Vänsterpartiet lyckats driva Socialdemokraterna vänsterut. Skulle Socialdemokraterna under Stefan Löfven luta åt vänster? Är Jimmie Åkesson medvetet dum eller är han dum i verkligheten?


» Dagens citat nr. 1

Venstre är alltså INTE ett danskt vänsterparti utan snarare ett högerliberalt parti. I EU-Parlamentet samarbetar man t.ex. med Centern och Liberalerna (f.d. Folkpartiet). Venstre är också EU-kramare. Dansk Folkeparti är danskarnas motsvarighet till Sverigedemokraterna och mindre förtjusta i EU. Det är alltså detta rasistiska / främlingsfientliga parti som Venstres Integrationsminister normalt har stort förtroende för. Sådana yttranden förklarar en hel del av hur Danmarks skamliga flyktingpolitik vuxit fram. Folkomröstningen (som hålls den 3 december) handlar om EU:s rättssamarbete som Danmark har ett undantag från.
» Dagens citat nr. 2
- "En kortvarig gränskränkning kan aldrig vara anledning till ett anfall."

På tal om gränskränkningar så ser jag att ett ryskt plan kommit in över israeliskt luftrum - utan att skjutas ner. Fast det framgår inte av nyhetsnotisen om det var in över Israel eller över av Israel ockuperat syriskt territorium. Men för Israel har det väl ingen betydelse. Hur som helst sköt man inte ner planet: - "Det var uppenbarligen ett misstag av piloten" var den israeliska kommentaren. I motsats till Turkiet som uppenbarligen ville ha en konflikt.


Sverigedemokraterna har nu avslutat sina s.k. Landsdagar i Lund och som väntat har man rensat ut de som inte dansat efter Jimmie Åkessons pipa. Hanna Wigh åkte ur partistyrelsen. Gamle partiledaren Mikael Jansson åkte ut. Förre vice partiledaren Jonas Åkerlund fick respass. Vice talmannen i Riksdagen Björn Söder åkte ut ur Verkställande utskottet. Han åkte nog ut från VU som straff för att han lyckades få medlemmarna att gå emot ledningen när dessa ville centralisera makten ännu mer. Topptrojkan under ledning av Jimmie Åkesson stärkte dock ytterligare sin toppstyrning på bekostnad av de som dristat sig att yttra något kritiskt. Den forna ledarkvartetten med Jimmie Åkesson, Mattias Karlsson, Richard Jomshof och Björn Söder har förvandlats till en ledartrio. Det är dags för alla dessa spelbolag med vadslagning att sätta odds på vem som blir näste man att gallras ut. Om någon skulle få för sig att tro att jag är orolig så vill jag på det bestämdaste dementera detta. Jag är inte orolig över den interna demokratin i Sverigedemokraterna. Dom får gärna gallra ur. Till slut inser folk vad det är för samling. Slutsatsen att Sverigedemokraterna är ett toppstyrt, rasistiskt enfrågeparti med sina rötter i nynazismen står kvar.

I en intervju i Kvällspesten med Carolina Gynning, som väl är en de mer framträdande företrädarna för vad som väl kan kallas för "(o)natural look". Men det var en sak jag undrade lite över i intervjun. Hon kommenterade sina superhöga stilettklackar från Louboutin som hon hade på sig med: – "Dom är helt omöjliga att gå i, men, so what, det finns inga snyggare skor"! Tillåt mig då en undran. Om nu en fotbeklädnad är "omöjliga att gå i", kan man då kalla det för skor? Är det då inte snarare någon form av pinoredskap? Det är möjligt att du blir lycklig av dumheterna Carolina, men någon föredöme för andra är du verkligen inte.


» Grodor

- "Klimatförändringarna utgör ett av de största hoten mot USA och världen."
Ett mycket insiktsfullt påpekande. Kan vi inte stoppa miljöförstöringen så kommer bara krig och flyktingkatastrofer att öka och öka. Men så tyckte inte republikanen Donald Trump som kontrade med:
- "Jag tror att det är ett av de dummaste politiska uttalanden jag någonsin har hört, det dummaste i hela den politiska historien."
Uppenbart är att Donald Trump aldrig lyssnar på vad han själv säger eftersom det väl är just detta han är expert på, dvs att komma med dumma politiska uttalanden. Han kan väl i stort sett inte öppna munnen förrän det rasar ut grodor. Detta uttalande är ett mycket tydligt bevis på detta. Frågan är om inte Donald Trump som president i USA är ett av de största hoten mot vår civilisations överlevnad?

Ibland finns det dom som (i motsats till er bloggare...), som inte tänker innan dom pratar eller skriver. Ibland blir klavertrampen så rejäla att man undrar vilken grundinställning människor har för att överhuvudtaget komma på så korkade tankar.

Det var landslagsryttarinnan Anna Hassös reaktion på Facebook efter att ha läst om någon våldtäkt någonstans. Och helt självklart är det så att alla invandrare "dödar och knullar" som svin eftersom några gör det. Är man rasist så gör man den typen av generaliseringar. Själv är jag också rasist. Svenska män är pedofiler. En svensk man har ju nyligen dömts för att ha åkt till Thailand och där beställt ett barn för att begå grymma övergrepp på. Och om en svensk man gör det så gör väl alla andra svenska män det! Det vet vi ju alla vad svenska män som åker till Thailand är ute efter! Eller? Anna Hassös koppling till rasisterna i Sverigedumokraterna är helt uppenbar i varje fall. Där generaliserar jag inte. Sverigedumokrater och liknande rasister kan inte tänka.
På nyhetssajten Nyheter24 kunde man nyligen se en film som visade hur en lastbilschaufför försökte köra över en grupp flyktingar. En sådan händelse kan man sedan reagera på olika sätt på. Nyheter24:s journalists första tanke var:
- "Gör mannen rätt eller ska han åtalas?"
Och det är klart. Visst kan man få en sådan tanke, om man nu själv kanske tycker att ett sådant handlande möjligen kan vara rätt. I varje fall satte han det som rubrik. Normalt funtade människor tycker naturligtvis att det aldrig är rätt att medvetet köra på människor i trafiken. Men, för att citera Anna Hassö här ovan, vissa lastbilschaufförer behöver en mall eftersom dom har noll koll på vad som gäller i väs... f'låt trafiken! Utan att på något sätt ge utlopp för några fördomar så ställer jag frågan hur stor andel av Sverigedumokraternas sympatisörer som faktiskt tycker att det vore rätt att medvetet köra ihjäl människor - om dom var flyktingar?
Kanske är det här en bra metod för att i varje fall få stopp på de rasister som sprider vidrigheter på nätet i skydd av anonymitet?
» Bedragare del 255
Uppenbarligen håller kära goda Apple på att sluttesta nästa generation av iPhone. Det är spännande att man den här gången uppenbarligen vill skapa en användarvänlig mobiltelefon. Man har tydligen också bestämt sig för att bli av med överblivna exemplar av den gamla modellen. Så här skriver man till mig där jag har den stora förmånen att bli utvald. Och till råga på allt som nummer 1. Så här låter detta förmånliga erbjudande:
Meddelande från Apple
Viktigt info@konsumentgatan.com
För att avregistrera dig från nyhetsbrevet, följ denna länk.

Du har blivit utvald, vi behöver fler testpersoner för den nya iPhone 7.
Följande personer har blivit utvalda för ett gratis test:
1) sven@swl.nu
2) anne1987@godmail.se
3) familjenandersson@gmail.com
Delta nu och få iPhone 6 gratis som tack för hjälpen - klicka här
Vi hoppas att vi tillsammans kan göra vår produkt bättre.
Detta är inte möjligt utan din hjälp.
Tack på förhand.
För att avregistrera dig från nyhetsbrevet, följ denna länk.
Fast konkurrensen är hård bland testfirmorna. Eller också har jag en enorm tur. Den senaste veckan har jag fått en mängd erbjudande om att bli testare. I varje fall 4 olika mejl, och många av mejlen i flera exemplar. Andra lyckostar i andra mejl är michaelh87@me.com, familienandersson1105@hotmail.com, metro1@funktion13.com och a.guthanson_89@microsoft.dk. Familjen Andersson verkar ha stor tur. Fast i en variant av mejlet var det hela 20 (icke namngivna) som var lyckligt utvalda. Blir folk verkligen lurade av sån't här? Släng skiten!


» Skjutglada amerikaner

» En fråga om prioritering
Jag läser hos GT hur personalen på ett boende i Värmland nyligen prioriterade att få titta på fru Victoria Ingrid Alice Désirée Bernadotte Westling istället för att jobba. Fast jag förstår inte riktigt upprördheten. Fru Victoria Ingrid Alice Désirée Bernadotte Westling har ju egentligen bara ett syfte här i livet och det är ju att folk glor på henne. Om ingen kommer och tittar så fyller hon ju ingen funktion och blir totalt meningslös.
Snälla, förvandla Sverige till ett modernt samhälle. Skydda dessa stackars små barn som kallas prinsar och prinsessor från att tvingas leva upp i ett onormalt liv. Inför republik. Gå med i Republikanska Föreningen. Detta kostar bara 200 kronor till plusgiro 114 96 91-6.



McDonalds tillhörde en av de stora vinnarna på Högeralliansens bidragspolitik gentemot det svenska näringslivet. Den sänkta arbetsgivaravgiften tackade och bugade McDonalds för. Den sänkta krogmomsen likaså. Det blir ju bara ännu mer slantar över - som kan föras över till Luxemburg...
En lite äldre skildring av det här fenomenet är den här artikeln från Svenska Dagbladet om den avreglerade apoteksverksamheten i Sverige. Flera av den svenska privatiserade apoteksmarknadens bolag har moderbolag placerade i skattesmitarparadiset Jersey. Av dessa ägarbolag på Jersey har man lånat stora summor pengar som man sedan betalar ockerräntor på lånen för. På så sätt förs ett eventuellt överskott ut ur Sverige och istället till Jersey där man i stort sett slipper betala skatt för pengarna. För att något förenkla det kan man säga att dina skattepengar förs över till skattesmitarparadiset Jersey.
Ofta klagar man på att skatterna är för höga för bolagen. Ett faktum är att de svenska företagsskatterna är INTE exceptionellt höga. Inom EU har t.ex. nio länder högre skattetryck för företag än Sverige. T.ex. Italien, Frankrike, Belgien, Österrike och Spanien. I botten ligger stater som Kroatien, Luxemburg och Cypern.
» Bedragare del 256
Här gör dom ett rejält misstag. Tror dom verkligen att jag ska bli lockad av att vinna en bil? Jag har ingen bil i dag, har aldrig haft någon och har inte ens körkort. Ni kan glömma det! Hur som helst skriver dom så här:

Utvald Vinnare Minicar5219684@zwartheuvels.eu
Som utvald mottagare kan du bli vinnare av en läcker Mini av senaste modell
Hej!
Din emailadress sven@swl.nu har blivit utvald bland 50.000 prenumeranter av detta nyhetsbrev. Grattis!
Som utvald mottagare kan du bli vinnare av en läcker Mini av senaste modell! Välj själv din favoritfärg, interiör och fälgar!
Detta erbjudande är begränsat och gäller bara för de prenumeranter som valts ut denna vecka att delta i vår exklusiva tävling.
Lycka till!
Ditt Vinnarteam
KLICKA HÄR
Detta är en annons. Klicka här för att avregistrera dig från framtida utskick.
PO Box 1960 #22445 Wilmington, DE 19899
Den där adressen i USA är ganska vanlig i foten på en mängd olika former av Spam och annan skit. I dag lockas jag även med presentkort på 10.000 kronor hos ByggMax, Bauhaus eller Beijer och ett annat hos Hemköp och Willys från samma avsändare om jag svarar på en enkät. Kanske ska man prova med att klicka på avregistreringen? Det lär inte fungera, men kan inte bli värre heller...

» Nya Sverigedumokratiska klavertramp

- "Jag accepterar inte evolutionsteorins påstående att människor härstammar från aporna. Man kan ifrågasätta det vetenskapliga i det eftersom det ligger så långt tillbaka i tiden."
Det där misstroendet mot evolutionsläran brukar främst komma från religiösa fanatiker. Människor som inte tror på vetenskapen i de fall den motsägs av deras egen heliga bok (den kan kallas Bibeln eller Koranen t.ex.) eftersom denna, i deras sätt att se det, står för den enda sanningen i deras egen tolkning. Ovanstående citat kommer från Julia Kronlid som i dagarna, pga sina höga kompetens, valdes in i Sverigedumokraternas verkställande utskott. Där hon alltså ersätter andra som avpolletterades eftersom dom antagligen inte i tillräcklig omfattning gick i Jimmie Åkessons ledband. Men det är möjligt att Julia trots allt ökar den genomsnittliga intelligensen i SD:s VU. Fast, det är å andra sidan inte så svårt heller.
» Dagens dumma citat
Faktum är att det inte BARA är Sverigedumokrater som gör rejäla klavertramp när dom uttrycker sig. Det här är ett sådant exempel.
- "Alla människor som skaffar familj och barn blir konservativa av naturen. De slutar tänka kritiskt, de vill inte förnya sig."
Bakom den här inte fullt genomtänkta tanken ligger pajasen och den före detta satanisten, folkpartisten, centerpartisten och en massa annat, Alexander Bard. En av de personer jag stänger av TV:n om han dyker upp i den. Själv tycker jag att skaffa barn är bland det bästa man kan göra för att utvecklas som människa.

För någon dag sedan fick jag en 28-sidig reklambilaga med en morgontidning som hade namnet Vårt Nya Öresund. I den hittade jag rubriken: "3 mest intressanta framtidsbyggen". En av reklamartiklarna handlade om vad som kallas "Ångfärjan", ett byggprojekt i Helsingborg. Ett byggprojekt som är mycket kontroversiellt i Helsingborg. Det har varit namninsamlingar, krav på folkomröstning och andra demonstrationer. Protesterna handlar om att bebygga den sista öppningen ut mot Sundet mitt i centrum med en enorm kongressanläggning. Men reklamarna har trots alla dessa protester fått ihop meningen: - "Det är väldigt skönt att vi har kommit fram till en lösning som alla är nöjda med och att vi nu kan komma igång med utvecklingen av området." Jag undrar vad alla helsingborgare som fortfarande är stora motståndare till kolossbygget anser om formuleringen: - "... alla är nöjda med..."! Haha! Men reklamare kan få till precis vad som helst. Det är ju just detta som utmärker en reklamskrivare - att kunna ljuga!

Jag fick besked om min löneökning för det här året i dagarna. Jag fick väl vad som är ganska normalt, alltså 2% ökning av lönen. Och med tanke på att inflationen här i Sverige ju i princip är Noll så ska man kanske inte vara allt för orolig eller tycka att man är orättvist behandlad. Men, det finns dom som blivit lite mer lyckligt lottade. Knugahuset bedöms uppenbarligen ha större kostnadsökningar än de flesta andra. Det kungliga apanaget ökas nämligen med dryga 6%, dvs med 7,8 miljoner till 135 miljoner kronor. När nu inte statens slantar räcker till allt så får man ju prioritera. Knugen med barn och dom andra är prioriterade och viktigast!
Fast det var egentligen inte riktigt det faktum att det finns slantar till vissa men inte andra jag skulle kommentera. Utan det handlar om en hel del av de kommentarer som finns till artikeln ovan. Den sedvanliga sverigedumokratiska svansen lyckas nämligen få in sin rasistiska smörja och klaga på invandringen och utlänningar även när det handlar om det kungliga apanaget. Dom betalar naturligtvis hellre pengar till Knugahuset än dom betalar pengar till invandrare, går argumentationen i princip ut på. Men, glömmer dom då inte en sak? Knugen själv härstammar ju från invandrare (från Frankrike) och han har gift sig med en annan invandrare (från Tyskland). Nu har en av döttrarna dessutom gift sig med ännu en annan utlänning (från USA) och har själv sedan utvandrat (till Storbritannien). Fast det sista är ju inte helt officiellt eftersom hon då inte längre får kalla sig prinsessa och ingå i successionsordningen! Sverigedumokrater och andra rasister får helt enkelt inte ihop hela sitt resonemang utan korkskruvar. Men, det är väl inget som förvånar normalt funtade?
Gå med i Republikanska Föreningen. Detta kostar bara 200 kronor till plusgiro 114 96 91-6.



Men egentligen är det en intressant tanke. När jag betalar min skatt så betalar jag bara för det jag själv vill. På skattsedeln kan jag kryssa för det jag vill betala och det jag inte vill betala. Själv skulle jag gärna låta bli att betala för en speciell invandrargrupp, hela Knugahuset. Kanske skulle jag också kunna slippa betala för partibidraget till Sverigedemokraterna som ju bland annat används för att publicera annonser i utlandet för att smutskasta Sverige. Och det finns annat jag inte vill betala för. T.ex. subventionerna av flygtrafiken, investeringar i ännu fler motorvägar, RUT- och ROT-bidrag, sjukvårdskostnaden för alla rökare och en hel del annat. Däremot deltar jag gärna i att betala den investering för framtiden som kostnaderna för invandring och ökad befolkning är. Men snälla, jag kan väl i varje fall få slippa betala för partibidraget till Sverigedumokraterna!
» Paranoian slår till
En 20-årig kille från Marocko som varit i København för att tävla i Parkour var flygrädd. Så när han skulle flyga hem från Kastrup tittade han bland annat på sin laptop på en film med parkour och för att få styrka bad han en bön. Slutresultatet blev att medpassagerare uppgav att han tittat på en video av "fundamentalistisk karaktär" och dessutom bett muslimska böner och var arab - alltså måste han vara en terrorist. Han slängdes helt enkelt av från flygplanet.
I Hofors blev en 15-årig kille osams i skolan så han blev ledsen och gick hem. Sedan försvann han från hemmet. Naturligtvis blev man oroliga och polisen började leta efter grabben. Det tog inte lång tid innan media rapporterade om en knivbeväpnad man vid skolan, elever som var instängda och stort polispådrag.
Börjar vi inte få lite paranoia?
» Bedragare del 257
Jag tyckte jag läste på annat håll i dagarna att Spotify (som ju brukar kallas ett svenskt bolag) nu vuxit och blivit störst i världen på strömmande musik. Jag får väl gratulera herrarna bakom det hela som väl därvidlag kan tjäna ännu en liten slant till bankkontot. Jag ser att ägarbolaget har sitt säte i Luxemburg, jag antar att detta beror på att det finns god tillgång på billiga och bra kontorsfastigheter i staden samtidigt som det från det centralt belägna Luxemburg finns goda förbindelser med miljövänliga transportmedel, alltså tåg, till Europas andra stora städer. Däremot noterar jag att ekonomiavdelningen uppenbarligen sökt sig till lägre löner och billiga hyror. Mitt mejl med en vänlig påminnelse om att jag tydligen missat att betala leder nämligen till en adress i Ryssland. Så här skriver Spotify i dag:

Spotify Ticket-ID #7878 service8634@mystery-spot.com
Hej,
Tyvärr har vår ekonomiavdelning upptäckt att det inte gick att debitera ert konto.
För att du ska kunna fortsätta använda våra tjänster utan avbrott måste du uppdatera dina faktureringsuppgifter.
* Vänligen besök denna sida för att fortsätta använda Spotify!
Message id: 1011538
En koll på mitt bankkonto visar dock att man faktiskt har dragit betalning. Jag tolkar detta i så fall felaktiga mejl som att den ryska ekonomiavdelningen pga de ekonomiska sanktionerna mot Ryssland kanske haft problem från början med att dra slantarna och sedan har mejlet fördröjts i någon form av säkerhetskontroll vid gränsen. Hur som helst slänger jag skiten i papperskorgen! För att vara på den säkra sidan har man skickat minst två identiska mejl, dock med olika siffror på. Jag vet inte om jag ska tolka det som att man tror att jag har flera abonnemang eller det bara handlar om ett rent förbiseende. Som sagt, släng skiten!


Situationen har fått Stefan Löfvens gäng att ta till rena panikåtgärder. Det senaste infallet handlar om att införa ID-kontroller vid bland annat Öresundsbron och göra det möjligt att helt stänga av Öresundsbron. Det här är tankar som inte ens hade kommit upp om det hade handlat om att stänga av stockholmarnas pendlingsmöjligheter till jobb och annat. Vad man uppenbarligen inte har förstått uppe i den Kungliga Huvudstaden är att Sjælland med København och Skåne med Malmö är helt integrerade områden. Här bor nästan fyra miljoner människor (många fler än i Storstockholm) som pendlar över Öresund lika naturligt som stockholmare tar tunnelbanan. Tanken på att man ska behöva visa pass/id-kort när man tar sig över Öresund är lika hårresande som en stockholmare skulle tycka det var att behöva visa detta när han passerar Slussen. Tanken att stänga förbindelsen är lika främmande som det vore för stockholmare att stänga av möjligheten att åka till Uppsala. För skåningar är det Kastrup i København som är vår flygplats. En flygplats som dessutom är större än stockholmarnas lilla Arlanda.
Snälla Stefan, ta chansen när nu Lagrådet sågat tankarna som förhastade och olämpliga. Släng förslaget där det hör hemma - i papperskorgen. För en gångs skull håller jag med Lena Mellin. Läs också gärna Ronnie Sandahl även i Aftonbladet. I den tryckte upplagan har den fått rubriken: - "Stockholmsfixeringen kan ha nått sin kulmen när regeringsbeslutet om Öresundsbron kom".
PS. Jag noterar att kritiken varit för hård. Jag nås precis av beskedet att delen om att kunna stänga Öresundsbron har dragits tillbaka. Nu återstår bara ID-kontrollerna att dra tillbaka.
» Nödvändigt eller fiasko?

Hur som helst. Västkustbanan är transportnavet mellan Danmark och Norge och deras huvudstäder. Det är transportnavet mellan Sveriges andra och tredje största städer. Att ta sig över Hallandsås är en svår flaskhals på Västkustbanan. Det är brant, det är kurvigt och det är känsligt. Det har varit vanligt att tåg fastnat, det går sakta och det går inte att mötas. Alltså ansågs det att något måste göras. De alternativ som fanns var att låta det vara som det var och inte kunnat förbättra järnvägstransporterna. Man kunde gjort som med motorvägen E6, dra en ful naturförstörande bred linjal rakt över åsen. Eller som man valde, bygga en tunnel genom åsen. Sedan fanns det uppenbarligen beslutsfattare och tekniskt kunniga människor som inget begrep. Den metod som först valdes skulle naturligtvis aldrig ha valts. En fabrik här i Åstorp har nu tillverkat de tunnelväggar som satts in i den borrade tunneln, och allt tyder på att det kommer att fungera. Även om det tagit längre tid och blivit dyrare än beräknat. Tyvärr finns det fortfarande några sträckor som inte är dubbelspåriga. Och en av dessa sträckor finns det inte ens planer på hur man ska göra för att få den dubbelspårig. Det handlar om den sista biten genom Pålsjöskog och ner till Helsingborgs Centralstation. Men, man ser nu också att det finns en hel del som uttalar sig utan att veta något. Så går t.ex. inte Västkustbanans godstrafik via Helsingborg utan en annan väg, Söderåsbanan via Åstorp, just för att slippa dra den rakt genom Helsingborg.
Det är bra att Hallandsåstunneln är klar. Vi behöver mindre personbilar och lastbilar på E6:an, inte ännu fler.


» Bedragare del 258
Jag gissar att det kan ha med det faktum att Hallandsåstunneln nu har invigts. Men faktum är att under ett par dagar har det trillat in flera mejl som tror att jag är norrman. Som järnvägsentusiast kanske det hade varit kul med ett "gavekort" på NSB för 3.500 kronor. Hur som helst så skriver Jessica så här:

3500 kr gavekort til NSB!
Vi har lansert en ny KONKURRANSE hvor vi gir bort muligheten til å vinne et gavekort til NSB på 3500 kroner .
Vinn et 3500 kr NSB gavekort!
VÆR RASK, DELTAKELSESPERIODEN ER NESTEN OVER
Denne ukens trekning:
Vennligst klikk på knappen under, følg instruksjonene på nettsiden og bli med i konkurransen.
Vinn et 3500 kr NSB gavekort!
KLIKK FOR Å DELTA »
Men i sedvanlig ordning blir jag misstänksam. Jag börjar nästan bli så infekterad att jag är misstänksam även mot seriösa mejl som trillar in. Det här är jag dock övertygad om är en bluff. Så om du får samma mejl, släng skiten i papperskorgen.


» Vita girigbukar

» Oj då



» Stackars Madde
Jag noterar att Skavlan läckt ut lite reklam för sina, enligt mig, inställsamma intervjuer i TV. Nästa "offer" är tydligen Madeleine O'Neill som ska prata ut om sin blygsel och hur jobbigt hon alltid har tyckte att det varit med mediebevakningen. I motsats till de flesta har hon ju dock ett rejält alternativ till detta. Hon kan ju göra sin flytt till Storbritannien permanent. Hon skulle då helt automatiskt förlora sin plats i tronföljden. För att påskynda utvecklingen kan hon till och med avsäga sig sin prinsesstitel och deklarera att i fortsättningen finns det ingen anledning för Svensk Gamtidning och all annan monarkisladder att skriva om henne. Utan hon ber om att få vara ifred. Bara gör så Madeleine! Hos mig skulle du då få rejäl respekt. Men att som nu bara fuskbo i Storbritannien för att kunna behålla prinsesstiteln tycker jag bara är ett förnedrande handlande. Kanske slipper man då sådana sensationell avslöjanden som att den älskade hunden Zorro lämnat henne med saknad. Ett verkligt Scoop av Svensk Gamtidning!
Gå med i Republikanska Föreningen. Detta kostar bara 200 kronor till plusgiro 114 96 91-6.


Att dansken alltid varit en generös medmänniska är egentligen ingen nyhet. Dansk och givmild är väl två ord som vi ofta förknippar med varandra. Nu är det klarlagt att dansken är en mycket generös medmänniska i en orolig tid. Jag läser nämligen att Danmark nu beslutat att asylsökande som kommer till Danmark ska få behålla sin vigselring, sin klocka och sin mobil utan att den danska staten beslagtar dessa, Tänk så generösa man är, dom ska få behålla vigselringen utan att den beslagtas av Staten och säljs på auktion. Dom ska också få behålla klockan så att dom kan passa tider. Ja, till och med mobiltelefonen så att dom kan kommunicera med andra ska få behållas. För att dom inte ska leva ett allt för iögonfallande lyxliv får dom dock bara behålla motsvarande 3.000 kronor. Resten tar Onkel Fredrik hand om. - "Förslaget kommer bara gälla dem som kommer bärande på en väska full av diamanter" har Svenska Folkpa... f'låt Liberalernas syskonparti i Danmark Venstre låtit sin justitieminister förklara det med.


I en annan artikel läser jag att den svenska ekonomin går som tåget. Sveriges BNP ökar rejält. Överskottet i statens finanser är flera miljarder kronor bättre än budgeterat månad efter månad. Den svenska ekonomin går överlägset bäst bland de Nordiska länderna. Arbetslösheten fortsätter att sjunka. De ständigt ökade statliga skatteinkomsterna betalar utan större problem de ökade kostnaderna för flyktingmottagandet. Men, det är i stort sett INGEN som berättar detta. Man får läsa ekonomisidorna i media för att få informationen. Varför skryter inte den "rödgröna" regeringen om den goda utvecklingen? Är det för att det går emot dagens skräckskildringar av hur vi drunknar i flyktingar? Att den "blå" oppositionen inte berättar det kan vi ju förstå. Inte kan det gå för sig att den politiska oppositionen berättar om hur bra regeringen lyckats med ekonomin! Och ännu bättre kan vi förstå att den "svarta" oppositionen håller tyst. Det går ju emot alla deras beskrivningar av deras egna påhittade verklighet. Men, verkligheten är uppenbarligen den att svenska företag och svensk ekonomi går som tåget.

» Nya vetenskapliga rön från Sverigedumokraterna
Att Sverigedumokrater kan skylla precis allt (och lite till...) på invandringen är egentligen ingen nyhet. Så har det varit i hela partiets historia från nazistisk kamporganisation till rasistisk missnöjesmegafon. Men frågan är om inte partiets speciella klavertrampare Kent Ekeroth i varje fall har tangerat partiets rekord i dumheter. Enligt senaste rön så kan vi tydligen få cancer av invandringen. Riktigt hur han får ihop det förstår jag inte. Men han brukar inte riktigt få ihop sin argumentation i vanliga fall heller. Kan det vara så att människor som inte vuxit upp i det fantastiska Sverige bär på några speciella gener som är mer mottagliga för cancer? Eller är det så att det är det faktum att dom inte alltid talar svenska så bra som gör att dom riskerar få cancer i munhålan? Eller kan det vara så att den lite mörkare hyn är mer mottaglig för hudcancer än vår vackra ljusa hy? Nä, Kent Ekeroth har nog främst ytterligare bevisat att som Sverigedumokrat är han i sedvanlig ordning helt virrig i päran!

Förresten verkar det inte ens vara en nyhet för Kent Ekeroth. Han måste alltid ha vetat detta eftersom han undertecknar med VadVarDetViSa. Jag tänkte skriva att Kent Ekeroth kan återvända till den gödselstack där han hör hemma. Men, dels ska man inte vara hur oförskämd som helst när man skriver bloggar. Dels så tycker jag det vore synd att förorena en gödselstack på det viset!
» Låt någon annan betala


Dagens citat kommer från Donald Trump som ju just nu leder kampen om att bli det Republikanska partiets kandidat i USA:s kommande presidentval. Han säger så mycket dumheter att det nästan skulle räcka till ett skratt varje dag. Apropå miljökonferensen i Paris hävdade knäppgöken så här:
- "The concept of global warming was created by och for the Chinese in order to make U.S. manufacturing non-competitive."

Detta och mycket annat inom politiken i vår värld gör mig pessimistisk om mänskligheten. Tar vi inte vår värld på allvar? I USA har knäppgökar som Donald Trump framgångar. Vanliga utbildade och fritt tänkande människor stödjer en så'n här knäppgök. I Frankrike har liknande knäppgökar i form av Nationella Fronten och Marine Le Pen stora framgångar. I Sverige säger sig var femte svensk stödja rasister och halvnazister som Sverigedemokraterna. I Ungern och Polen har motsvarande idioter faktiskt fått makten. Att välutbildade ungdomar i västvärlden åker till Syrien för att slåss för mördare som IS/ISIS/ISIL/Daish är samma fenomen. Tar folk inte politiken på allvar? Har man tappat förmågan att tänka kritiskt? Jag vill snart inte leva mer på den här jorden!
Fast om man ska tro Svenska Dagbladets krönikör Mauricio Rojas så är det tydligen det aggressiva Ryssland som är vårt stora hot. Han har satt som rubrik: - "Kommer vår självgodhet att döma oss?" Än så länge har det "fredsälskande" USA skyddat oss från krig, men det vet vi ju inte hur länge dom kan göra det. Ungefär så resonerar Mauricio Rojas i varje fall. Själv håller jag i det här fallet mer med Aftonbladets Jan Guillou som satt som rubrik på sin krönika i dagens AB: - "Kriget mot terrorn är ett större hot mot oss än själva terrorismen", och han påminner om att det med största sannolikhet är just USA och dess allierades krig mot terrorn (invasionen av Irak t.ex. som byggde på en lögn) som har skapat terroristerna.
» Bedragare del 259
Det är snart jul, och det utnyttjas naturligtvis även av alla dessa Bedragare / Spammare. Här har jag t.ex. fått mejl från Jultomten, vilket väl alltid är trevligt. Att han tydligen numera jobbar på Atlantis Deals är väl inte heller någon förvåning. Money talks! Så här skriver Jultomten:

Jultomten info@atlantis-deals.com
God Jul
Nu är de snart jul så se till att ha lite kul!
Med 50 sådana här kan du bli miljonär.
Klicka här för att öppna din julklapp
God Jul önskar Tomten
Jag tror jag avstår. Att ta emot en julklapp från "Jultomten" kommer nog i slutändan att bli dyrt för mig. Uppenbarligen handlar det om att lura mig att spela bort mina slantar. Gör som jag om du får mejlet, släng det i papperskorgen.


SVT:s Rapport berättar om hur de privata Assistansbolagen mjölkar oss skattebetalare på miljardbelopp. Även inom det här området är Sverige extrema när det gäller möjligheten för privata företag att tjäna mångmiljardbelopp på skattebetalarnas pengar. Men branschen (alltså de privata bolag som tjänar miljarderna) håller inte alls med om kritiken. Dom här bolagen jobbar ju nästan helt ideellt!
Den svenska avregleringen och privatiseringsfanatismen kostar oss skattebetalare många miljarder. Utan att vi får bättre service. Men driftiga företagare kan tjäna slantar på vår naivitet.
» Bedragare del 261
Dom verkar tro att om man upprepar en lögn tillräckligt många gånger så blir det en sanning. Hur som helst så har jag i varje fall fått minst ett 10-tal exakt likalydande mejl som utlovar att min försäljning ska växa med 1-2 gånger dagens försäljning. Så här skriver Jimmy:
leads for your business
Jimmy Allison yaosjien@mail.com

Do you need new business?
Do you need new sales?
Do you need new customers?
Do you need new customer leads?
We can help you to generate new buyer leads and increase your sales by our mailing service.
It will grow your business sales 1-2 times than what it is now.
Please reply for pricing and proposal.
Thanks,
Jimmy Allison
Email: vivrlover@sina.com
Men det är ju inte direkt förtroendeingivande att deras e-postregister inte kan låta bli att skicka ut samma mejl på det här viset. Om jag blir utlovad 1 miljon mejl så räknar jag ju med att dom skickas till 1 miljon OLIKA mottagare, inte att 100.000 mottagare får 10 mejl var. Dessutom räknar jag ju med att mottagarna är intresserade av att få informationen. Inte att man skickar mejl ämnade för företag till privatpersoner. Släng skiten!

Rättegången mot moderatpolitikern härifrån Åstorp, Pontus Pålsson, har nu inletts. Pontus står anklagad för att ha efterforskat SVT Sydnytts källa när man sände ett inslag om honom. Pontus hävdar dock att han inte alls efterforskat någon källa, och om han gjort detta har han gjort det som privatperson, inte som kommunpolitiker. De kommunala tjänstemän som känt sig hotade av honom pratar bara strunt, och är bara ute efter att förtala honom. Hur som helst börjar jag bli lite trött på att skriva om Pontus Pålssons eskapader. Om du vill läsa mer är det bara att söka på namnet.
» SD-svansen slår till igen
Jag läser att Kärrtorps gymnasium återigen vandaliserats av nazistiska Svenska Motståndsrörelsen. På andra ställen läser jag om fler planerade flyktingboenden som bränts ner eller vandaliserats. På annat håll har idioter från den Sverigedumokratiska svansen skändat en tomt som eventuellt skulle användas för att bygga en moské genom att slänga slakteriavfall på tomten. Det här är samma grupper som samtidigt hävdar att det är just invandrare och främst muslimer som är kriminella. Verkligheten är den att det förekommer att jag skäms över att vara svensk. För övrigt ser jag att umgänge med Sverigedumokrater kan straffa sig. Det moderata lobbyföretaget Kreabs ägare Peje Emilsson tycker att Sverigechefen Markus Uvells umgänge med SD:s Linus Bylund har blivit lite för intimt. Nu har han fått sparken!
» Missförstå mig inte
Enligt SVT har den politiska pajasen långt ut på högerkanten i USA, Donald Trump, ytterligare utökat sin ledning inför de republikanska primärvalen där man ska utse vem som ska företräda Republikanerna i USA:s kommande presidentval. Enligt en mätning är nu Trump uppe i 38% i stöd från de republikanska medlemmarna. Den s.k. experten på USA:s politik, Roland Poirier Martinsson, är dock övertygad om att Donald Trump inte kommer att vinna de republikanska primärvalen. Han är så säker på detta att han lovar äta upp sin hatt om Donald Trump skulle vinna. Roland Poirier Martinsson undantar dock sin Stetson från löftet. Själv är jag dock inte längre lika säker. Jag skulle inte lova att äta upp någon hatt, varken någon av mina båda Stetson eller någon annan hatt. Men egentligen så hoppas jag nästan att Donald Trump vinner bara för nöjet att få se högerdebattören Roland Poirier Martinsson tugga på en hatt. Tänk vilket nöje det skulle vara!


För övrigt ser jag att MUF i Danderyd i en debattartikel i Metro försöker få oss att tro att Danderydsborna är ett generöst folk som inte alls har några flyktingfientliga tankar. Troligtvis är det den elaka pressen som är elaka mot (avundsjuka?) Danderydsborna när man berättar om hur ovilliga man är i moderatghettot Danderyd att ta något ansvar för mottagandet av flyktingar. - " I själva verket vill de flesta Danderydsbor inget hellre än att hjälpa till" skriver MUF. Det är väl antagligen därför som man i motsats till de flesta kommuner inte tagit emot några flyktingar. Den lilla grupp ensamkommande barn man skrev avtal om köpte man från Danderyds sida upp platser för - i andra kommuner. Och Danderyd har väl inte heller utmärkt sig för att ha protesterat mot planerna på att tvinga kommunerna att ställa upp? Allt är bara elakt förtal - enligt MUF i Danderyd. Som uppenbarligen inte hänger med riktigt!
» Dagens beställningsutredning
På krav från den gamla Rödgröna oppositionen fick den gamla Högeralliansregeringen i uppdrag att utreda konsekvenserna av den omfattande avregleringen av den svenska järnvägen. Sverige utmärker sig för att ha avreglerat och privatiserat järnvägen mer än i stort sett alla andra länder. Högeralliansregeringen tvingades tillsätta utredningen och bestämde att en viss Gunnar Alexandersson skulle göra utredningen. Denna Gunnar Alexandersson har tidigare varit vice VD för branschföreningen för de privata järnvägsbolagen, Tågoperatörerna. Gissa vad han kommit fram till är bäst för järnvägen? Rätt gissat - mer privatisering! Det kan väl kallas beställningsuppdrag?
» Donald Trump gick på pumpen
Det sprids faktiskt positiva nyheter också. Nyheter som man kan glädjas åt. I Skottland har den amerikanska pajaspolitikern Donald Trump förlorat i Storbritanniens högsta domstol mot svenska Vattenfall. Vattenfall ville bygga vindkraftverk i Skottland. Men Donald Trump har protesterat eftersom dom befarades förstöra utsikten för Donald Trump från sin golfbana. Nu har utslaget kommit från Högsta domstolen och Vattenfall får rätt att bygga sin vindkraftpark? - "Du kommer att på egen hand åsamka Skottland mer skada än någon händelse i hela den skotska historien" skrev Donald Trump en gång till den tidigare ministern Alex Salmond. Tänk på att det finns positiva nyheter också bland allt annat elände.


» Rökarnas förbannelse

Jag tror att jag tidigare berättat om när jag nyligen cyklande på väg till jobbet och blev omkörd av en bil. Där passageraren tydligen rökte i bilen, och när dom passerade mig var cigarretten uppenbarligen slut. Så det var bara att slänga ut den genom fönstret. Varvid blåsten gjorde att jag fick den i ansiktet. Ni är hänsynslösa svin!
I går var det en något överoptimistisk 15-16 årig yngling som trodde att han skulle få mig att köpa ut cigaretter till honom. Han försökte till och med erbjuda mig betalning för att köpa ut stinkpinnarna till honom. Men där fick han tji! Tyvärr kom det nog snart någon annan som var villig att köpa ut.

Det är många som ska skämmas i dag. Vi har vår svenska regering som fattat beslut om ID-kontroller av resande över Öresund. En tanke som hade varit helt otänkbar om det hade drabbat pendlare i Stockholm. Men nu är det "bara" skåningar och danskar som drabbas. Så det gör inget, verkar man resonera. Om kanske 20.000 pendlare i Stockholm hade varit tvungna att varje dag dom pendlade till jobbet hade varit tvingade att kliva av tunnelbanetåget vid T-Centralen för att visa upp sin legitimation hade man inte ens funderat på ett sådant här beslut. Om du varit tvungen att kliva av bussen vid Slussen för att visa legitimation innan du fick åka vidare varje gång du skulle åka på bio hade våra Stockholmsfixerade politiker inte ens tänkt tanken. Om du skulle tvingats stiga av Pendeltåget vid Stockholms Central för att visa legitimation varje gång du skulle åka och hälsa på moster Hilda hade du inte accepterat tanken. Men nu är det i sedvanlig ordning en Stockholmsmaffia som styr landet utan att tänka på att de flesta människorna i vårt land bor INTE i Stockholm. Dom verkar inte ha fattat att Öresundsregionen med Köpenhamn, Malmö, Lund, Helsingborg osv är en befolkningsmässigt större region än Storstockholm. Ni ska SKÄMMAS!

Som jag sade så är det ett påstått liberalt parti, Venstre, som i Danmark har huvudansvaret för den danska flyktingpolitiken. Och det ansvaret förvaltar detta påstått liberala parti på ett sätt som gör att alla liberaler borde skämmas öronen av sig för att kopplas samman med dessa rasistiska svin. Jag har dock inte hört ett ord av kritik från t.ex. Svenska folkpar... f'låt liberaler som Jan Björklund eller Centerpartister som Annie Lööf, som båda faktiskt är medlemmar i samma liberala partigrupp i EU-parlamentet som danska Venstre. Men man är skamligt tysta. Ni ska SKÄMMAS!
Slutligen kan vi konstatera att hela den så kallade "flyktingkrisen" är ett enda stort bevis för att EU, den Europeiska Unionen, är ett enda stort fiasko. När det gäller är unionens medlemmar inte det minsta intresserade av att följa de regler man en gång i tiden kommit överens om och skrivit under på. Att t.ex. Danmark blivit så arga på Sverige för de svenska ID-kontrollerna vid gränsen mellan Sverige och Danmark beror på att då kan inte Danmark fortsätta att bara låta flyktingar passera genom Danmark (mot EU:s regler) och fortsätta till Sverige. Danmark slapp ta sitt ansvar. Om Sverige stoppar flyktingar vid gränsen tvingas ju Danmark ta sitt ansvar. Detta är man totalt ointresserade av. Att gå med i EU har bara handlat om att följa överenskommelser när det passar. Hela EU är ett enda stort fiasko! SKÄMS!


Men, det finns många som inget begriper utan bara svarar i ren protest. En amerikansk opinionsundersökning gjord av Public Policy Polling visar att 30% av republikanerna och 19% av demokraterna anser att USA borde bomba Agrabah. Vilket onekligen är spännande. För de som inte vet så är Agrabah den påhittade staden i Disney-filmen Aladdin från 1992. 41% av Donald Trumps väljare stödjer eventuella bombningar. Naturligtvis är det så att alla dessa amerikaner vill inte specifikt bomba Agrabah, dom vill bomba vad som helst i tron att bomber löser problem. Jag tror att det är ungefär samma fenomen som ger Sverigedumokraterna så höga opinionssiffror. Alla dessa som svarar SD när opinionsinstituten frågar svarar egentligen inte SD, utan "vad som helst i ren protest mot Makten". Jag vägrar att tro att var femte svensk verkligen sympatiserar med dessa inskränkta människofientliga Sverigedumokrater!
» Om klyftorna
Det finns dom som har. En sådan är Filip Tysander som precis köpt Sveriges dyraste lägenhet. För drygt 104 miljoner kronor har han blivit ägare till 418 kvadratmeter mitt emot Centralstationen i Stockholm. Den stora frågan är vad man ska med en så stor lägenhet till? Under förutsättning att man inte har 10 barn eller något sådant alltså. Lyckligtvis kan han ju i varje fall få städningen subventionerad av oss andra skattebetalare via RUT-bidrag. Annars hade han ju inte haft tid med annat än att städa. Så det är ju tur att alla vi andra kan hjälpa honom med det. Filip Tysander har blivit rik på att bland annat sälja dyra klockor till överpris. Hur som helst så ligger Filip långt efter internationellt. En del har ännu mycket mer. En anonym person från Mellanöstern har köpt Chateau Louis XIV utanför Paris för motsvarande ungefär 2,5 miljarder kronor. Vad han nu ska ha hela slottet till? Antagligen bara som sommarstuga och för att bräcka sina kompisar. Undrar om han också kan få städningen subventionerad av de franska skattebetalarna precis som i Sverige?

Faktum är att det faktiskt finns en hel del som vill att klyftorna i vårt samhälle ska öka. I Helsingborgs Dagblad (och gissar jag Sydsvenskan) skriver i dagarna t.ex. Mats Skogkär att vi har "För små klyftor i Sverige"! Och det är ju onekligen en intressant syn på saken. De som befinner sig på den nedre delen av "klyfttabellen" lär inte hålla med. Men om man som Mats Skogkär troligen gör, befinner sig på den övre skalan, så tycker man nog att klyftorna kunde varit ännu bättre. Hur som helst så går på Dagens Industris debattsida 7 vd:ar för olika arbetsgivarorganisationer ut med "Tre krav inför löneavtalen". I korthet går det ut på att avtalen får bli högst 1% och lättare att sparka personal och att beordra övertid. Hade de sju vd:arna i en sista mening i sin debattartikel gjort ett löfte: - "Samtidigt lovar vi att löneökningarna för företagens ledningar och högsta tjänstemän också ska begränsas till maximalt 1%" så hade dom i varje fall varit trovärdiga. Nu gjorde man inte detta utan debattartikeln är bara en karbonkopia av tidigare års debattartiklar från samma håll inför tidigare avtalsrörelser.
Ibland trampar dock dessa lobbyfirmor sig själva på svansen. Jag kan inte tolka det på annat sätt när jag läser att ekonomen Lars Calmfors, som leder Svenskt Näringslivs nya arbetsmarknadsekonomiska råd, kommit fram till att löneökningarna INTE får bli för låga nästa år. - "Det är läge för lite högre löneökningar på kort sikt" skriver Lars Calmfors i sin första rapport. Något som måste ha gett ledningen hos uppdragsgivaren Svenskt Näringsliv blodstörtning. Vice VD:n Peter Jeppsson röt omedelbart fram med ett: - "Inte realistiskt"! Det här kan bli riktigt spännande!
Observera dessutom att under rubriken "Urstarkt jobbläge" skriver Dagens Industri: - "Arbetslösheten är den lägsta på sju år och ser ut att kunna fortsätta ned under 2016." Jo, så skriver den svenskt näringsliv närstående tidningen Dagens Industri, och det handlar faktiskt om Sverige. Det kan man inte tro. Jag tror inte journalisterna har frågat arbetsgivaren om lov heller. När man hör debatten i dag kan man inte tro att det är så. Sug på meningen en gång till: - Arbetslösheten är den lägsta på sju år och ser ut att kunna fortsätta ned under 2016.
» Sverige blir unika i världen
Att vara unik kan både tolkas som något positivt och som något negativt. Så det finns säkert de som tycker det är bra att Sverige är unika på det här området också. Tidigare har Sverige och Chile varit ensamma i världen om att tillåta att offentligt finansierade skolor betalar ut vinstpengar till sina ägare. Vid årsskiftet avskaffar Chile denna möjlighet. Man har kommit fram till att det hela inte var bra för skolan - precis som alla andra länder i världen. Så från 2016 är Sverige helt unika med att låta våra skattepengar som finansierar privata skolor sedan gå vidare som vinstuttag till ägarna. Personligen tycker jag att i det här fallet är det inte mycket att skryta med att vi är unika. Det hade varit bättre att våra skattepengar till skolan verkligen gick till skolan och inte till något annat. Man kan också uttrycka det som att det vore bättre om de som driver en skola gör detta för att dom vill driva en bra utbildning, inte för att dom vill tjäna en hacka på våra skattepengar!


» Lite siffror för en gångs skull

Socialdemokraterna får 26,0%, Moderaterna 22,1%, Sverigedemokraterna 19,0%, Vänsterpartiet 7,8%, Liberalerna 6,6%, Centern 6,4%, Miljöpartiet 6,1% medan Kristdemokraterna med 3,5% och Feministiskt Initiativ på 1,6% inte skulle platsa i en ny Riksdag. Man kan också se en förenklad presentation hos Expressen. Den stora frågan man kan ställa sig är hur Stefan Löfven ska reda ut det här. Att gå från: - "Det finns ingen gräns" på frågan om flyktingmottagande till dagens politik på bara några veckor är en mycket pinsam utveckling för en politiker som vill ge sken av att vara seriös. Denna typ av populistiska svek gör inget annat än ger ytterligare stöd till de främlingsfientliga nasseinspirerade Sverigedumokraterna. Det är dags för Stefan Löfven att, om han vill uppfattas som en seriös politiker, ta upp kampen mot rasismen. Men jag tror att Stefan Löfven är för feg för det. Han tillhör de som ska skämmas!
» Bedragare del 260
Tänk att få en helt ny iPhone 7 helt gratis? Det är inte många som får ett sådant erbjudande. Va, vad säger ni? Är det många som får ett sådant erbjudande? Men dom har ju bara ett fåtal kvar att dela ut, och jag har blivit speciellt utvald! Skulle det vara en bluff? Nä! Hur som helst så skriver man så här:

älj den modell du föredrar - sven@swl.nu
sven@swl.nu, Välj vilken modell av iPhone 7 du vill få!
Du har blivit inbjuden att testa den splitternya iPhone 7 innan den kommer ut på marknaden.
Välj den modell du vill testa:
iPhone 7 – Klicka här för att välja denna modell
iPhone 7S – Klicka här för att välja denna modell
Vi kommer att belöna dig med en gratis, som en tackgest.
Endast ett fåtal kvar – klicka här
If you no longer wish to receive these emails, click here to unsubscribe
Report Spam
Det måste finnas miljontals nya iPhone tillgängliga långt innan telefonen är tillverkad. Hur som helst vill jag inte ha någon iPhone. I vanlig ordning har ju Apple sina egna lösningar på saker. Och det brukar inte innebära att det blir lättare att använda utan snarare mycket mer komplicerat. Just nu håller jag på att svära över att det ska vara så förbannat komplicerat att installera en egen ringsignal på telefonen. Varför kan inte Apple acceptera ett enkelt och logiskt filhanteringssystem. Jag vill inte ha någon iPhone. Ni kan dra dit pepparn växer med era bluffmejl. Släng skiten! Observera att det står "älg den modell..." i mejlet. Det är INTE jag som kopierat texten fel.


» Några korta reflektioner

» Dagens citat
Det händer att man får höra sanningen från oväntat håll. Så här beskriver den f.d. Sverigedumokraten William Hahne sitt gamla parti:

Och beskrivningen av Sverigedumokraterna fortsätter med ännu en bredsida mot partiets ledning:
– "Det gamla gardet kommer från landsbygden i Skåne eller södra Sverige. Har låg eller ingen utbildning, är arbetarklass. Partiet som Jimmie Åkesson och Mattias Karlsson gick med i bestod av skinnskallar som brölade på leriga vit makt-konserter. Åk till ett stort SD-arrangemang, åk till landsdagarna, man får ta fram skämskudden."
Visst blir man glad åt att få höra sanningen? Vilket som nu är sanningen... Att William Hahne kommer från Stockholm kanske kan förstås!



» Dom glömde mig
I en "Hurra vad vi är duktiga" artikel i Expressen berättar man om alla framgångsrika bloggare vi har i Sverige. Men man glömde Sven Tycker! Nä, jag skojar. Framgång enligt denna artikel är att tjäna så mycket pengar som möjligt. För att tjäna så mycket pengar som möjligt gäller det att locka till sig reklam på bloggen. För att locka till sig reklam som det går att tjäna pengar på måste man smörja reklamköparna. Och allra helst att sälja sina egna produkter som man kan berätta om på sin blogg. För att tjäna stora slantar på sin blogg måste innehållet på bloggen vara så utformat att själva texten kan sälja produkter eller tjänster. Det handlar helt enkelt om "Textreklam" i mer eller mindre utstuderad form. Dom här "framgångsrika bloggarna" är egentligen inte bloggare utan reklamsäljare. DET kan man bli rik på. Sedan är det säkert minst ett heltidsarbete som fordrar både fantasi, motivation, skicklighet, driv, initiativförmåga och anpassningsbar moral.

Slutligen, framgång för Sven Tycker är inte att jag tjänar pengar. Framgång för mig är om några läser det jag skriver och kanske kommenterar det någon gång. Eller kanske på annat sätt visar sin uppskattning. Jag kommer aldrig att bli miljonär på Sven Tycker, och jag vill inte bli miljonär på det heller.

Jag läser i bladet att renen Bjorn är på flykt i Storbritannien! Jo, det är tydligen så att en ren bosatt i Nottingham rymt. Hans namn var Bjorn. Största hotet var dock trafiken, den stackaren höll på att bli överkörd innan han kunde fångas in.
Att trafiken är farlig är dock ingen nyhet. För någon dag sedan kunde vi läsa om lastbilen fullastad med höns som körde av vägen och välte i Värnamotrakten. Att jaga tusentals yra höns på flykt på E4:an är nog ingen önskedröm - om man inte bara kan sitta och titta!

Vår påstått RödGröna regerings skandalösa beslut att stoppa människor på flykt vid vår gräns får svåra konsekvenser för alla som vill resa mellan Sverige och Danmark. SJ har beslutat att inte köra direkttåg längre från Stockholm till København. Tågen kör i fortsättningen bara till Malmö, sedan får de som vill vidare till København byta tåg och fortsätta med de Öresundståg som fortsätter att gå. Fast det blir bara hälften mot tidigare! Och mycket bökigare att åka från København till Skåne. Det är en skandal att en påstått socialdemokratisk minister kan föreslå dessa skandalösa åtgärder för att förhindra människor på flykt från att söka asyl. Ni ska skämmas öronen av er! Själv skäms jag över mitt tidigare medlemskap och engagemang för detta parti. Hur kunde det gå så illa? Att tvingas konstatera att till och med den tidigare moderaten Blondinbella har mer insikt och mänsklighet än en Socialdemokratiskt ledd regering får mig att börja fundera över vart vår värld är på väg.
» Mer kungligt gullenutt
Vad är det som gör att påstått seriös media helt tappar sansen när det ska skrivas om kungligheter? Dom blir nästan värre än Svensk Gamtidning och Vänt i Häcken (eller vad blaskorna heter i dag) när man ska skriva om de blåblodiga. Nu får vi t.ex. veta hur Knugafamiljen firar sin jul. Vilket ju är precis vad vi vill veta. Låt dom fira jul i fred som vanliga människor. Låt dom bli vanliga människor. Om dom inte har vett att själva välja detta, hjälp dom på traven!
Gå med i Republikanska Föreningen. Detta kostar bara 200 kronor till plusgiro 114 96 91-6.

» Bedragare del 261
Så har dom då åter slagit till. Dom där idioterna i Wilmington i Delaware som tror att jag ska bli överlycklig över att ha blivit nominerad till att vara en möjlig mottagare av ett presentkort på det fantastiska beloppet 10.000 kronor. Så här skriver bluffmakarna:
sven@swl.nu, vi väntar på ditt svar
Till :
Gratulerar!
Du är nominerad som en möjlig mottagare av ett presentkort på 10.000 kr att shoppa för i din favorit butik. Välj mellan KICKS, MAC eller H&M!
Klicka sedan här för att delta i vår 30-sekunders undersökning, bekräfta sedan din adress och du kan vinna ett presentkort på 10 000 kr!
Tack för din medverkan!
Med vänliga hälsningar
Ditt Webbpanel Team
Klicka här för att delta
Detta är en annons.
Klicka här för att avregistrera dig från framtida utskick.
PO Box 1960 #22445 Wilmington, DE 19899
Jag tycker att du ska göra som jag gör, slänger skiten i papperskorgen. Är det verkligen tillräckligt många som fortfarande går på de här bluffarna? Kan man önska i julklapp någon som rensar bort alla dessa bluffmejl innan dom når mig?




Att det gäller olika regler för judar och palestinier kan vi se när ett resultat av mordet i somras på den 18 månader gamla palestinska pojken Ali Dawabsheh och hans föräldrar som mördades av en judisk terrorgrupp blev att den israeliska polisen fick tillåtelse att använda "tortyrliknande" förhörsmetoder (som t.ex. våldsamma skakningar) även mot militanta judiska extremister. Den typen av tortyr var tidigare endast förbehållen palestinier. Delar av Israel är idag "chockade" av en film som visar hur man i samband med en judisk bröllopsfest hyllade morden och bland annat högg knivar i en bild på den mördade 18-månaders palestinska pojken. På bröllopsfesten delades det också ut militära vapen till bröllopsgästerna när dom kom och man sjöng hatsånger om palestinier. Det finns alltså på båda sidor extrema grupper som inte vill ha fred utan som vill ha fortsatt våld utan någon som helst kompromissvilja. Till och med de styrande med Likuds premiärminister Benjamin Netanyahu i spetsen uppger sig vara chockade.
Hur ska vi få en fred och samexistens som kan accepteras av alla? Jag är mycket pessimistisk! Bland annat eftersom västvärlden inte "vågar" ställa rejäla krav på Israel. Det finns en känsla av dåligt samvete för den behandling som judar utsatts för. Och samtidigt en rädsla för att bli beskyllda för antisemitism. Det är därför viktigt att poängtera att ställa krav på Israel är inte någon form av antisemitism. Lika lite som att ställa krav på Ryssland handlar om någon form av rysshat. Men vi kan utsätta Ryssland för blockad och sanktioner för ockupationen/annekteringen av Krim men inte ställa samma krav på Israel för ockupationen av Västbanken. Eller på Marocko för annekteringen av Västsahara. Det finns full anledning att kritisera Ryssland för annekteringen av Krim, men vi ska komma ihåg att åtgärden har ett mycket starkt stöd av en majoritet av befolkningen på Krim. Detta gäller inte Israels ockupation av Västbanken. Den har inget stöd av befolkningen på Västbanken, förutom de judiska bosättare som flyttats dit EFTER ockupationen. Det är ett tålmodigt arbete som står framför många politiker. Man MÅSTE vara optimist, men det är svårt! Här, här och här.


Sedan läser vi om en annan Sverigedumokrat vid namn Richard Lindqvist som också verkar ha missförstått det mesta. Hur som helst efterlyser han på Facebookgruppen Försvara Sverige personer med tillgång till vapen och ammunition (fast han kan inte stava svenska) och tillgång till en långtradare. Han tycker att för de som vill ha ett fritt Sverige så är det nu dags att göra något åt det och inte bara klaga på Facebook. Han söker personer med bred erfarenhet och gott psyke.... Facebookgruppen specialiserade sig tidigare på att tipsa om asylboenden men har nu byggts ut vidare... Det här är väl sån't som kallas "planering av terrorbrott"? Eller också bara ännu en idiot ur den Sverigedumokratiska svansen som svamlar dumheter.


Kopplingen till miljön förtjänar att påminnas om när vi samtidigt kan läsa om att 2015 verkar bli det globalt varmaste året som uppmätts sedan förindustriell tid. De senaste fem åren är den varmaste femårsperioden som någonsin uppmätts. Vad vi behöver är inte MER flygtrafik. Vad vi behöver är MYCKET mindre flygtrafik och många andra lösningar.
Vi vill gärna göra en insats för miljön - bara det inte går ut över vår egen bekvämlighet, vårt eget nöje och vår egen ekonomi!
» Gårdagens Sverigedumokrat
Gunilla Gomér, Sverigedumokraten som jag berättade om igår, som i protest under julen lämnade kyrkan och Julspelet sedan hon uppfattat att kyrkan tog ställning för något så hemskt och kontroversiellt som medmänsklighet har nu berättat vad som var det allra värsta. Det visar sig nämligen att kyrkan valt en färgad man till att spela Josef i julspelet! Ja, något så fruktansvärt måste ju vara en hemsk upplevelse för en Sverigedumokrat! Tänk att något så fint som Josef skulle visas upp som något så hemskt som en färgad man. Stackars Gunilla!


» Under protest

Bojkotta det kontantfria samhället. Betala med kontanter så mycket som möjligt!
» Dagens konspirationsteori

I Danmark har Venstres statsminister Lars Løkke Rasmussen liknande funderingar. Observera att "Venstre" inte är ett "vänsterparti" utan ett "liberalt parti" med starka kopplingar till Jan Björklunds Folkpa... f'låt Liberaler i Sverige. Lars Løkke Rasmussen tycker att hela FN:s flyktingkonvention borde omförhandlas. Bland annat tycker han att flyktingar som först vistats i flyktingläger i grannländer inte ska få rätt att senare söka asyl i andra länder (dvs Danmark...). Dom kan väl bo kvar i flyktinglägren tills kriget är över om 8 år. Jag väntar fortfarande på kommentarer från Jan Björklunds Folkpa... f'låt Liberalerna på deras systerpartis ytterst främlingsfientliga politik.


Men, det finns positiva nyheter. Organisationer som Unicef, Röda Korset, Läkare utan gränser osv sätter rekord när det gäller insamlade pengar. Svensken är en generös människa, innerst inne, trots allt.
» Dagens Sverigedumokratiska klavertramp

Sedan har jag förstått att man inom de kretsar som befolkas av den Sverigedumokratiska svansen blivit fruktansvärt upprörda över att något så hemskt som en muslim, vid namn Gina Dirawi, utsetts till julvärd i SVT! Jo, SVT hade mage att utse en muslimsk kvinna till att sitta framför TV-kameran mitt i den kommersiella Julhelgen! Man får verkligen panik - om man är Sverigedumokrat alltså. Vi andra, som främst ser till kompetens, blev glada att inte t.ex. Alexander Bard eller Ingvar Oldsberg fick jobbet. Men som Sverigedumokrat har sådant som kompetens inte någon betydelse. Det viktiga är att personen i fråga har levt i Sverige minst 5 generationer bakåt och helst har en liten svensk flagga i handen samt en liten fickbibel i fickan och är medlem av Sveriges Rojalistiska Sällskap. Själv tycker jag hela upprördheten verkar rejält idiotisk.
Årets lokala skämskudde vill jag tilldela Sverigedumokraten Gunilla Schmidt här i Åstorp. Vår lokala tidning Helsingborgs Dagblad har kommit fram till att artikeln i september som berättade om hennes fantasier om kulsprutebeväpnade patrioter som stod redo på Öresundsbron för att möta alla hemska människor som kommer från Danmark var den mest lästa artikeln om Åstorp. Om du skulle undra vad denna patriot skulle göra med kulsprutan stående på Öresundsbron så hade hon diagnosen "extremt dum i huvudet" redo för dig. Vi Åstorpare känner inte någon stolthet över Gunilla Schmidts insats för att sprida myten om svensken som en komplett idiot.
» Bedragare del 262
Dagens stora bluffare måste vara det här. Jag har fått samma förmånliga erbjudande från Robert Boucher, Antone Forrest, Denis Butts, Bryant Beard, Barbara Mcmanus, Federico Alfaro, Christa Castro, Kirsten Guevara och Joesph Ruffin än så länge. Observera att det inte är jag som slant på tangentbordet och skrev Joesph istället för Joseph. Hur som helst verkar alla dessa tro att jag drömmer om att få flytta till USA.

Diversity Immigrant Green Card Program
Find out more here
Live, work and study in the USA
The American Dream Within Reach
50,000 people and their families will get a green card
Simple registration within 5 minutes
Enter Here
Thank you
Som upplysning leder alla länkarna till samma sajt (www.topaccept.com) som dock dirigerar vidare på direkten. Nu vill jag inte flytta till USA, och tvivlar dessutom på att den här vägen är en lämplig väg att få ett "Green Card". Gör som jag, släng alla mejlen i papperskorgen. Jag ber om ursäkt om jag i ren ilska missat några namn bland avsändarna. Jag kan ha slängt mejl utan ens titta på skiten.

Helsingborgs Dagblad berättade i går om vilka dom tyckte var de 100 mest inflytelserika personerna i Nordvästskåne. Det är en lång uppräkning av politikergubbar, företagare, lite tjänstemän, lite föreningsgubbar och faktiskt några kulturpersoner. För det är gubbar som dominerar. Första kvinna kom på 8:e plats och är företagare. 17 av de 51 på översta 50 platserna var kvinnor. Dubbelt så många, 34 var gubbar. Och detta är naturligtvis en direkt skandal. Jämställdhetsarbetet har inte nått så långt... Högst upp från mitt eget Åstorp var dock en kvinna. Den f.d. moderata riksdagsledamoten och numera landshövdingen i Skåne, Margareta Pålsson, placerar sig på 18:e plats på listan. Om detta gör mig glad eller inte avstår jag från att berätta på den här platsen!
En annan skandal är det faktum att er bloggare inte alls finns med på listan. Skulle allt mitt bloggande vara helt i onödan? Har alla de väl genomtänkta åsikter som jag tycker fram varit helt i onödan? Bryr sig folk inte om vad jag tycker? Påverkar jag inte de stora massorna i min egen riktning? Just det faktum att jag tillhandahåller helt färdiga åsikter utan något krav på ekonomisk kompensation till vem som helst, skulle det inte ge mig inflytande? Jag är besviken!
» Ack, dessa danskar!
Jag läser att trafiken över Öresundsbron sätter nya rekord. Aldrig någonsin har så många pendlat över Sundet mellan Danmark och Sverige. Detta alltså innan vår politiska Stockholmsmaffia helt okänsligt bestämt att nu ska vi visa ID-handlingar när vi reser mellan våra länder. Det har i princip inte behövts sedan jag föddes. Att stockholmare inget begriper är dock ingen nyhet.
Men, ibland läser man saker som gör att det kanske inte är så dumt att stoppa inflytandet från de danska rasisterna. Jag läser i bladet om Mohamad Al Jawerheri som är en dansk 17-åring (född i Danmark) som läste på gymnasiet men hade ett extrajobb i en affär som kassabiträde. När han i en rasistisk Facebook-grupp (Ja til frihed - Nej til islam) gick i svaromål mot de islamofobiska tankarna där tog andra medlemmar i Facebook-gruppen kontakt med hans arbetsgivare. Och resultatet blev att Mohamad Al Jawerheri fick sparken från jobbet på den lokala Bilka-affären. Ägarna till Bilka, Dansk Supermarked, vill inte kommentera det hela. Själv skulle jag inte komma på tanken att handla i en affär med den typen av tankar. Kanske är det dags att stödja tankarna på ett bygga en hög mur mitt i Öresund samtidigt som Öresundsbron sprängs i bitar. Jag vill inte ha med danskar att göra!


Ulf Ivar Nilssons fundering över möjligheten till att komma in i Sverige tycker jag säger ganska mycket. Ulf Ivar Nilssons teckningar är mycket ofta värda ett besök. Gör det här
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |